De BYD Atto 2 maakte zijn debuut op het Autosalon van Brussel begin 2025. En hoewel het een van de goedkoopste elektrische SUV’s is op de markt, vanaf 31.990 euro, is zijn WLTP-rijbereik van 312 km misschien iets te weinig voor sommige chauffeurs. Voor deze mensen komt BYD nu met de Atto 2 DM-i, een plug-inhybride versie van dezelfde compacte SUV. Die kan opscheppen met maar liefst 1.020 km aan gecombineerde actieradius!
BYD kwam aanvankelijk enkel met volledig elektrische modellen naar België, maar het succes van de Seal U DM-i heeft het Chinese merk op ideeën gebracht. Bijna twee maanden geleden geleden was er de Seal 6 DM-i, een plug-inhybride berline en break, en nu komt de ‘superhybride’ technologie ook naar het compacte segment met de BYD Atto 2 DM-i.
Twee batterijen, tot 90 km autonomie
BYD lost nog niet alle technische details van de Atto 2 DM-i. Wat we wel al weten, is dat het model twee varianten krijgt, elk met hun eigen batterijgrootte. In het beste geval kan de Atto 2 PHEV tot 90 km volledig elektrisch rijden. De totale range bedraagt 1.020 km, wat erg comfortabel is, zeker voor een model uit het B-segment.

Verder zijn er ook enkele subtiele designtrekjes die de hybride versie onderscheiden van de Atto 2 EV. De grille is iets groter, er zijn andere inzetstukken in de voorbumper en de zijschermen hebben hier geen ventilatieopeningen. Ook de donkerblauwe lakkleur (Midnight Blue) is eigen aan de DM-i-versie.
Tegen Q1 2026 in België
Op de rest van de technische details moeten we nog heel even wachten. Die volgen binnenkort, wanneer het model officieel wordt voorgesteld op de Fleet Europe Days in Luxemburg. De introductie voor de media volgt in november, wanneer wij ook de kans zullen krijgen om het model te testen. De eerste Europese leveringen worden verwacht tegen het eerste kwartaal van 2026. En de prijs? Aangezien de BYD Seal U DM-i meer dan 6.000 euro goedkoper is dan de elektrische versie, verwachten we dat deze Atto 2 DM-i onder de 30.000 euro zal starten. Een rivaal voor de net voorgestelde Omoda 4, dus?













