ou


Pas encore de compte

La quotidienne

Les dernières infos de l'actualité automobile

L’hebdomadaire

Une sélection du meilleur de l'actualité automobile


Ce compte existe déjà

1/5

Officieel: Hyundai i20, hoekiger en geëlektrificeerd

<span>Na de kleine <a href="https://www.vroom.be/nl/test/test-hyundai-i10-klein-maar-fijn-22767">stadsauto i10</a> vernieuwt Hyundai nu zijn compacte i20. Die krijgt een meer hoekige stijl en kiest meteen voor microhybridisering.</span>

Écrit par Jean-Francois Christiaens

19 Février 2020

Publicité

20200219154433hyundaii20.jpg

In tegenstelling tot de nieuwe Toyota Yaris en Honda Jazz, die voor een hoge mate van hybridisering kiezen, zet de Hyundai i20 voor zijn nieuwe leven in op microhybridisering onder 48 volt. De 1.0 T-GDi (turbobenzine) krijgt dat systeem als optie in zijn versie van 100 pk en standaard in die van 120 pk. De milde hybride is te combineren met een manuele zesbak of de 7DCT-bak met dubbele koppeling. In het eerste geval heet het systeem dan iMT, voor Intelligent Manual Transmission, en kan het de motor van de transmissie loskoppelen wanneer de bestuurder gas lost zodat de auto in vrijloop kan verderrollen.

Voor de volledigheid vermelden we nog dat er ook een atmosferische 1.2-benzine met 82 pk verkrijgbaar is als instapversie, maar dat de nieuwe i20 geen dieselmotoren meer biedt.

20200219154731hyundaii20.jpg

Lager en breder

Uiterlijk onderscheidt de i20 zich door zijn designtaal met de naam ‘Sensuous Sportiness’. Hij is het eerste Hyundai-model dat deze stijl in Europa mag introduceren. In vergelijking met de uitgaande generatie is de nieuwe i20 lager (-24 millimeter), breder (+30 millimeter) en een heel klein beetje langer (+5 millimeter). De wielbasis van haar kant groeit met 10 millimeter. De koffer krijgt er 25 liter bij zodat die nu 351 liter slikt.

20200219154739hyundaii20.jpg
20200219154740hyundaii20.jpg

Moderne uitrusting

Hyundai publiceert nog geen interieurfoto’s van de nieuwe i20, die officieel te zien zal zijn op het salon van Genève begin maart. We verwachten in elk geval een nieuw digitaal instrumentenbord van 10,25 duim en een aanraakscherm van 10,25 duim die “grafisch gecombineerd” zijn. Verder beloven de Koreanen een top-connectiviteit (met de eigen BlueLink-technologie) en een volledige veiligheidsuitrusting.

20200219154432hyundaii20.jpg
Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Publicité

Acheter une Hyundai i20 ou une voiture similaire

10 899 €

Prix Prix

2017

55 818 km

Essence

101 ch

Manuelle

104 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

18 990 €

2023

14 276 km

Essence

101 ch

Automatique

117 g/km

date

LLorens SA Audi VW CVI

Neufchâteau

date

Car-Pass

My Way

7 799 €

2017

123 223 km

Essence

84 ch

Manuelle

112 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

16 699 €

Prix Prix

2024

18 063 km

Essence

101 ch

Manuelle

120 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

8 499 €

Prix Prix

2017

85 767 km

Essence

75 ch

Manuelle

112 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

11 699 €

Prix Prix

2020

53 214 km

Essence

101 ch

Manuelle

139 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

17 900 €

Prix Prix

2024

8 676 km

Essence

84 ch

Manuelle

Occasion

date

Hasselt motor NV de Schaetzen (ford)

Hasselt

date

-

18 950 €

2024

7 566 km

Essence

84 ch

Manuelle

120 g/km

date

Garage Devisch (Veurne)

Veurne

date

Car-Pass