Volkswagen
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Voor het eerst in de geschiedenis is de helft van de bestellingen bij de Belgische marktleider dus een geëlektrificeerd model. Het dieselaandeel bij BMW daalt naar amper 16%...
Het is geen geheim, de autosector zit in een belangrijke toeleveringscrisis die de levertijden van nieuwe modellen sterk doet oplopen. Dat laat zich sterk voelen in de inschrijvingscijfers, met een historisch zwak eerste trimester.
Toch slagen sommige merken erin om succesvol te blijven. In België is dat vooral het geval voor BMW. Na een historische eerste plaats in 2021, behoudt de Duitse premium autobouwer met 12.875 inschrijvingen zijn leiderspositie tijdens de eerste 4 maanden van 2022, vóór Volkswagen, Peugeot, Mercedes en Audi die allemaal rond de 10.000 inschrijvingen zitten.
Dit succes is grotendeels te danken aan de geëlektrificeerde modellen van het merk. Terwijl in 2019 'amper' 9% van de nieuw ingeschreven BMW's in België geëlektrificeerd (plug-in hybride of elektrisch) was, steeg dit aandeel in de eerste vier maanden van 2022 tot 45% voor de nieuwe bestellingen. In maart en april steeg dit aandeel tot 50%.
Een koerswijziging die uiteraard ingegeven is door de belasting op bedrijfswagens. Van de bestellingen die in april bij BMW in België binnenkwamen, was 18% een volledig elektrisch model, 31,2% een plug-in hybride, 34,7% een benzine en slechts 16,3% een dieselvoertuig.
Ben jij op zoek naar een BMW? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze laatste BMW-zoekertjes nu hier:
De Volkswagen ID. Code is een conceptversie van een volledig elektrische SUV boordevol nieuwe technologie! Maar enkel China zal ervan kunnen genieten...
Dit is waarom de Mini Countryman SUV zo gegroeid is met zijn nieuwe generatie: er moest plaats gemaakt worden voor een klein broertje. Dit is de Mini Aceman, een volledig elektrische crossover.
Naast een nieuwe look krijgt de facelift van de BMW i4 een nieuwe motorisatie, de xDrive40 met 295 kW (401 pk) en 548 km autonomie.
De Duitse terreinwagen geboren in 1979 vindt zichzelf opnieuw uit voor het elektrische tijdperk. De elektrische G-Klasse heet echter niet EQG, maar G 580 EQ. De specs zijn alvast veelbelovend...