Op dit moment is de BMW iX3 enkel verkrijgbaar in één versie: de 50 xDrive met 345 kW (469 pk) en 645 Nm koppel, goed voor een WLTP-rijbereik tot 805 km. Maar die ene versie van de elektrische SUV uit Beieren zal binnenkort niet langer alleen blijven…
BMW is namelijk begonnen met het testen van een coupévariant van zijn elektrische SUV iX3. Die afgeleide krijgt meer dan waarschijnlijk de naam iX4. Hij zal uiteraard gebaseerd zijn op dezelfde 800V-architectuur en zou daardoor ook tot 400 kW kunnen laden, waarmee hij van 10 tot 80% batterijpeil in minimum 21 minuten zou kunnen bijladen. De coupé-SUV zal waarschijnlijk ook gebruikmaken van dezelfde batterij van 108,7 kWh als de huidige 50 xDrive-versie van de iX3. Maar door zijn meer gestroomlijnde koetswerk zou het rijbereik van de toekomstige BMW iX4 nóg groter kunnen zijn. Zou hij zelfs kunnen flirten met de kaap van 900 km?

BMW werkt aan een iX3 M met meer dan 1.000 pk!
Er is ook een radicalere, lagere en sportievere versie van de nieuwe elektrische SUV uit Beieren gespot in de buurt van de Nürburgring. Naast een dynamischer design, een verlaagde ophanging en (zeer) grote remmen zou deze versie beschikken over twee elektromotoren die samen ongeveer 442 kW (601 pk) leveren. Dat is vergelijkbaar met wat we vandaag zien bij de i4 en i5 M60 xDrive. Deze sportieve versie van de iX3 zal waarschijnlijk ook onder datzelfde M-label op de markt verschijnen. En BMW zou nóg een extremere uitvoering voorbereiden: een echte “M”-versie met een vermogen rond 588 kW (800 pk). Volgens geruchten zou er zelfs een iX3 M Competition in de maak zijn met een vermogen dat de kaap van 1.000 pk overschrijdt!

iX4, M-versies en meer iX3-varianten in de loop van 2026
Gelukkig hoeven we niet al te lang meer te wachten om meer te weten te komen over al deze M-versies, maar ook over de iX4. Al deze afgeleiden van de nieuwe BMW iX3 zouden namelijk in de loop van 2026 worden voorgesteld. Daarnaast zullen er ook nog andere motorisaties worden toegevoegd aan het gamma van de BMW iX3, met minder autonomie en (veel) minder vermogen. Het blijft ook afwachten of de iX4 exclusief als elektrische versie wordt aangeboden. We weten alvast dat de huidige X4 uit het gamma zal verdwijnen en vermoedelijk niet vervangen zal worden, of toch niet met een verbrandingsmotor onder de motorkap.












