of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/9

Citroën C5 Aircross: nog meer volwassen!

Om de tweede helft van zijn carrière competitief in te zetten, geeft Citroën zijn SUV een verjongingskuur. Een facelift die we in exclusiviteit konden ontdekken!

Geschreven door Sébastien Vanhouche

12 Januari 2022

Advertentie

In 2018, toen de C5 Aircross gelanceerd werd, wilde Citroën zich profileren als een levendig en leuk merk, dankzij hier en daar enkele kleuraccenten. Vandaag is de autobouwer meer gesetteld en wint het merk aan maturiteit, en dat is ook te zien aan deze update. De neus, die verticaler oogt, is helemaal nieuw. We vinden er de nieuwe V-vormige lichtsignatuur in terug die we ook al zagen op de C4 en de C5 X. Die is perfect geïntegreerd in een volledig nieuw radiatorrooster. Wat de kleuraccenten betreft, die zijn er nog steeds, maar dan discreter en ingewerkt in de functionele luchtinlaten.





Braver

Met uitzondering van nieuwe velgen zijn er weinig aanpassingen te noteren aan het profiel van het model. Hier verdwijnt de kleur van de dakrails. Wat de contrasterende details betreft, maakt de levendigheid plaats voor bravere tinten: oranje wordt zwart, grijs of donkerblauw. De achtersteven evolueert vooral dankzij nieuwe lichtblokken. Die zijn opvallender en springen meer uit het koetswerk. 


Meer nieuws vanbinnen!

De grootste evolutie van de C5 Aircross is binnenin te vinden. Het dashboard werd volledig hertekend. De tellers zijn voortaan digitaal, terwijl het centrale gedeelte rechtstreeks inspiratie put uit de C4. Het infotainmentsysteem wordt tot 10 duim groot en wordt gecombineerd met een aantal aanraakgevoelige sneltoetsen. Tenslotte vinden we ook een middenconsole die gelijkaardig is aan zijn kleine broer, voorzien van de ‘e-toggle’ versnellingspook. 

Comfortabeler en praktischer

Deze herziene C5 Aircross belooft nog altijd hetzelfde rijcomfort dankzij zijn ophanging met progressieve hydraulische dempers. En ook op praktisch vlak laat hij niets te wensen over: onafhankelijke en verschuifbare zetels achteraan, en een koffervolume dat evolueert van 580 l tot 720 l en zelfs 1.630 wanneer de zetels neergeklapt zijn. Omwille van zijn batterijpakket verliest de plug-in hybride variant 120 l van zijn koffervolume. Het puur elektrische rijbereik van die laatste stijgt naar 55 km. De prijzen en beschikbaarheid van deze hertekende C5 Aircross werden nog niet meegedeeld. 


?

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Foto’s: Sébastien Vanhouche

Advertentie

Koop een Citroën C5 of vergelijkbare auto

Citroën

C5 Aircross

23 990 €

2021

33 436 km

Hybride

181 pk

Automaat

0 g/km

date

Bravoauto Antwerpen

Wijnegem

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

24 995 €

2024

37 101 km

Hybride

136 pk

Automaat

129 g/km

date

Garage Palermo

Moorsele

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

27 995 €

2024

20 667 km

Hybride

224 pk

Automaat

Tweedehands

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

26 199 €

2023

33 905 km

Hybride

224 pk

Automaat

27 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

19 495 €

2024

3 140 km

Benzine

131 pk

Manueel

Tweedehands

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

19 995 €

2024

3 127 km

Benzine

131 pk

Manueel

Tweedehands

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

17 250 €

2020

90 394 km

Benzine

131 pk

Manueel

119 g/km

date

Garage Felix

Brecht

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

26 900 €

2023

23 692 km

Benzine

131 pk

Automaat

149 g/km

date

Garage Felix

Brecht

date

Car-Pass