ou


Pas encore de compte

La quotidienne

Les dernières infos de l'actualité automobile

L’hebdomadaire

Une sélection du meilleur de l'actualité automobile


Ce compte existe déjà

1/9

Citroën C5 Aircross: nog meer volwassen!

Om de tweede helft van zijn carrière competitief in te zetten, geeft Citroën zijn SUV een verjongingskuur. Een facelift die we in exclusiviteit konden ontdekken!

Écrit par Sébastien Vanhouche

12 Janvier 2022

Publicité

In 2018, toen de C5 Aircross gelanceerd werd, wilde Citroën zich profileren als een levendig en leuk merk, dankzij hier en daar enkele kleuraccenten. Vandaag is de autobouwer meer gesetteld en wint het merk aan maturiteit, en dat is ook te zien aan deze update. De neus, die verticaler oogt, is helemaal nieuw. We vinden er de nieuwe V-vormige lichtsignatuur in terug die we ook al zagen op de C4 en de C5 X. Die is perfect geïntegreerd in een volledig nieuw radiatorrooster. Wat de kleuraccenten betreft, die zijn er nog steeds, maar dan discreter en ingewerkt in de functionele luchtinlaten.





Braver

Met uitzondering van nieuwe velgen zijn er weinig aanpassingen te noteren aan het profiel van het model. Hier verdwijnt de kleur van de dakrails. Wat de contrasterende details betreft, maakt de levendigheid plaats voor bravere tinten: oranje wordt zwart, grijs of donkerblauw. De achtersteven evolueert vooral dankzij nieuwe lichtblokken. Die zijn opvallender en springen meer uit het koetswerk. 


Meer nieuws vanbinnen!

De grootste evolutie van de C5 Aircross is binnenin te vinden. Het dashboard werd volledig hertekend. De tellers zijn voortaan digitaal, terwijl het centrale gedeelte rechtstreeks inspiratie put uit de C4. Het infotainmentsysteem wordt tot 10 duim groot en wordt gecombineerd met een aantal aanraakgevoelige sneltoetsen. Tenslotte vinden we ook een middenconsole die gelijkaardig is aan zijn kleine broer, voorzien van de ‘e-toggle’ versnellingspook. 

Comfortabeler en praktischer

Deze herziene C5 Aircross belooft nog altijd hetzelfde rijcomfort dankzij zijn ophanging met progressieve hydraulische dempers. En ook op praktisch vlak laat hij niets te wensen over: onafhankelijke en verschuifbare zetels achteraan, en een koffervolume dat evolueert van 580 l tot 720 l en zelfs 1.630 wanneer de zetels neergeklapt zijn. Omwille van zijn batterijpakket verliest de plug-in hybride variant 120 l van zijn koffervolume. Het puur elektrische rijbereik van die laatste stijgt naar 55 km. De prijzen en beschikbaarheid van deze hertekende C5 Aircross werden nog niet meegedeeld. 


?

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Photos: Sébastien Vanhouche

Publicité

Acheter une Citroën C5 ou une voiture similaire

Citroën

C5 Aircross

18 990 €

2020

67 498 km

Essence

131 ch

Automatique

0 g/km

date

Bravoauto Woluwe

Woluwe-Saint-Lambert

date

Car-Pass

22 995 €

2022

20 185 km

Hybride

179 ch

Automatique

30 g/km

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

22 995 €

2024

4 022 km

Essence

131 ch

Manuelle

Occasion

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

17 250 €

2020

90 394 km

Essence

131 ch

Manuelle

119 g/km

date

Garage Felix

Brecht

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

29 495 €

2024

20 639 km

Hybride

224 ch

Automatique

Occasion

date

Dex

Hooglede

date

-

Citroën

C5 Aircross

31 900 €

2024

8 800 km

Essence

136 ch

Automatique

1 g/km

date

Garage Felix

Brecht

date

Car-Pass

Citroën

C5 Aircross

16 990 €

2019

74 666 km

Essence

131 ch

Manuelle

121 g/km

date

Garage Felix

Brecht

date

-

Citroën

C5 Aircross

19 199 €

2020

44 929 km

Essence

181 ch

Automatique

168 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass