Kort na de Torres Hybrid lanceert KGM nu ook de Actyon Hybrid. Logisch, want beide modellen zijn gebaseerd op dezelfde basis. Ze zijn zelfs ongeveer even groot, maar waar de Torres gaat voor een stoere “offroadlook” (zonder die echt waar te maken…), is de Actyon de meer stijlvolle keuze die niet zou misstaan bij de plaatselijke golfclub. Maar dan misschien niet voor de “Platinum”-leden, want zelfs deze hybride versie blijft onder de grens van 40.000 euro.
KGM heeft het zich niet al te moeilijk gemaakt en transplanteert simpelweg de ‘Dual-Tech’ hybride aandrijflijn van de Torres Hybrid naar de Actyon. En dat is goed nieuws voor de portefeuille van de klanten, want tot nu toe was de SUV-coupé enkel leverbaar met de 1.5 turbobenzine met een normverbruik van 8,6 tot 9 l/100 km… De Actyon Hybrid is niet enkel krachtiger (150 kW/204 pk tegenover 120 kW/163 pk), maar ook véél zuiniger: vanaf 6,1 l/100 km volgens de WLTP-cyclus. Het verschil in CO2-uitstoot is al even dramatisch: 194-205 g/km voor de Actyon benzine, slechts 138 g/km voor de Actyon Hybrid. Dat scheelt ook weer in de BIV en verkeersbelasting.

Techniek van BYD
De hybride technologie onder de motorkap van de KGM Actyon Hybrid komt van BYD, toch wel een specialist op het gebied van geëlektrificeerde aandrijflijnen. De combonatie bestaat uit een 1,5 liter-turbobenzine van 110 kW (150 pk) en een elektromotor van 130 kW (177 pk). Meestal is het de elektromotor die de (voor)wielen aandrijft, maar bij plankgas werken beide motoren samen voor een totaal van 150 kW (204 pk) en een sprint van 0 tot 100 in ongeveer 9 seconden.

Standaard al vrij compleet
De KGM Actyon Hybrid is bovendien standaard al wat beter uitgerust dan de Torres. Het instapniveau is hier Platinum, met verwarmde en geventileerde lederen zetels, een complete veiligheidsuitrusting, 20-inch lichtmetalen velgen en een 12,3-inch infotainmentsysteem met Apple CarPlay en Android Auto (enkel met kabel). Voor de lancering biedt KGM de Actyon Hybrid al aan vanaf 37.990 euro (inclusief 2.500 euro korting en 1.000 euro overnamepremie).
De topversie Titanium kost 2.500 euro extra (vanaf 40.490 euro tijdens de lancering) en biedt diamantgeslepen velgen, zetels in leer en suède, een elektrische kofferklep en 360°-camera’s. En 10 jaar garantie (of 150.000 km) is voortaan standaard op alle modellen.

In première op het Autosalon
De Actyon Hybrid maakt zijn publieke debuut op het Autosalon van Brussel, dat van 9 tot 18 januari 2026 doorgaat in Brussels Expo. Daar zal hij te zien zijn naast de Torres EVX, die onlangs werd vernieuwd met een grotere batterij.















