De KGM Torres EVX werd in 2023 gelanceerd met een elektrische autonomie van maximaal 460 km dankzij een batterij van 73,4 kWh. Nu, twee jaar later, is het tijd voor een kleine update. Die haalt zijn inspiratie bij de elektrische pick-up Musso EV, want de Torres EVX krijgt zowel zijn grotere batterij als zijn vernieuwde infotainmentsysteem!
De KGM Torres en Musso EV (en ook de elegante Actyon) staan allemaal op hetzelfde platform, wat betekent dat het Koreaanse merk nieuwe technologie meteen op alle drie de modellen kan toepassen. In navolging van de zopas gelanceerde Musso EV krijgt de Torres EVX dan ook zijn grotere batterij van 81 kWh. Die vervangt de oude unit van 73,4 kWh en zorgt voor een maximaal WLTP-rijbereik van 503 km, tegenover 460 km bij het oude model.
Aan de elektromotor (207 pk op de voorwielen) en de laadsnelheid (tot 120 kW, eerder matig in dit segment) verandert er echter niets. De Torres EVX is ook nog steeds verkrijgbaar als lichte vracht (Van), met gek genoeg een iets kleiner rijbereik tot 498 km. KGM spreekt over een officieel verbruik van 19,3 tot 19,7 kWh/100 km, wat opnieuw niet heel efficiënt is.

Beter uitgerust vanuit de fabriek
Maar wat hij mist in efficiëntie en laadsnelheid, maakt de KGM Torres EVX 2025 goed met de waar die hij biedt voor zijn geld. Deze update is te herkennen aan zijn nieuwe 20-inch velgen. Bovendien krijgt de Bronze-instapversie nu parkeersensoren vooraan, dakrails en een knie-airbag voor de bestuurder. Ook het nieuwe Athena 2.0-infotainmentsysteem tekent present, zoals bekend uit de Musso EV en de recentere Torres Hybrid.

Business-uitvoering voor de fleet
De hogere uitrustingsniveaus (Platinum en Titanium) worden ook wat beter uitgerust. De Platinum krijgt nu standaard een warmtepomp en een elektrische kofferklep. En net als bij de Torres Hybrid kan je nu een panoramisch schuifdak krijgen op de Torres EVX, als deel van het Plus Pack. Tenzij je liever een contrasterend dak hebt, want dat kan ook. Tenslotte lanceert KGM de Torres EVX Business voor België en Luxemburg, een uitvoering speciaal voor de fleetsector op basis van de Platinum Plus. Die krijgt een gratis 360°-camera en een gratis metaalkleur om professionals naar de dealer te lokken.
Zelfde prijs
Het goede nieuws? Ondanks de grotere batterij en de extra uitrusting is de basisprijs van de KGM Torres EVX hetzelfde gebleven: vanaf 43.990 euro voor de Bronze. De Platinum-uitvoering is verkrijgbaar vanaf 47.990 euro, de Business vanaf 49.240 euro en de volledig uitgeruste Torres EVX Titanium heeft een catalogusprijs van 51.990 euro, exclusief eventuele kortingen. De vernieuwde elektrische SUV is vanaf nu te bestellen en komt in de loop van november toe bij de dealer.













