all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/6

Eindelijk: Seat Ibiza vernieuwd

De Audi A1 en Skoda Fabia, neefjes van de VW Polo, werden helemaal of gedeeltelijk vernieuwd. Het is logisch dat nu ook Seat volgt, met een facelift die vooral technisch is.

Geschreven door François Piette

18 Mei 2024

Advertentie

Visueel zijn de aanpassingen beperkt. Het model krijgt nieuwe lichtblokken, velgen en koetswerkkleuren. Je kunt het wel wat vrolijker maken met nieuwe pakketen met verschillende elementen in een contrasterende kleur: van de ventilatiemonden tot de spiegelkappen of enkele details aan het stuurwiel en de versnellingspook.

Uitrusting

Bij een facelift verbetert natuurlijk ook de uitrusting. Een noodzaak om geen grote achterstand op de concurrentie op te lopen. Zo krijgt de Ibiza op veiligheidsvlak een vermoeidheidsdetector en een systeem dat automatisch remt na een botsing om een twee botsing te voorkomen. Vooraleer de bestuurder dat kan ontdekken, kan hij zichzelf ‘ontspannen’ met het nieuwe multimediasysteem met volledige smartphone-integratie via MirrorLink. Er is ook een nieuwe geluidsinstallatie met zes luidsprekers en een subwoofer.

Motoren

De Ibiza gebruikt de nieuwste motoren van de VW-groep, te beginnen met de 1.0 TSI benzine met 95 pk. Bij de diesels verschijnt de 1.4 TDI uit de Polo. De motor bestaat in drie vermogensversies: 75, 90 en 105 pk. Nog op technisch vlak werkte Seat aan de ophanging en besturing, die nu elektromechanisch bekrachtigd is. De bestuurder kan ook kiezen uit twee rijmodi: Comfort of Sport.

Alle aanpassingen gelden voor de vijfdeurs, driedeurs (SC) en break (ST). De sportief georiënteerde FR-versie blijft in de catalogus.

François
							Piette

François Piette

Advertentie