of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/4

Audi R8 RWD: achterwielaandrijving voor ‘iedereen’

De Audi R8 zonder vierwielaandrijving was eerst beschikbaar in een beperkte reeks, maar nu wordt hij een permanent onderdeel van het gamma. De achterwielaangedreven R8 drukt bovendien de toegangsprijs tot zijn machtige atmosferische V10.

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

7 November 2019

Advertentie

20191107103519r8rwd.jpg

Begin 2018 maakten we kennis met de tot 999 exemplaren beperkte reeks Audi R8 RWS. Vandaag wordt dat een permanente versie binnen het R8-gamma, zonder beperkingen, onder de naam R8 RWD. Hij is lichter dankzij het schrappen van de vierwielaandrijving en is er als coupé of als Spyder (roadster). Uiteraard heeft hij recht op de jongste esthetische evoluties van de facelift van het R8-gamma. Het vermogen van zijn atmosferische V10 blijft echter wel op 540 pk zoals in de RWS, dus niet de 570 pk of 620 pk van de jongste gefacelifte quattro-versies.

20191107103701r8rwd.jpg

20191107103702r8rwd.jpg

Door de aandrijfas naar voor, de meerschijvenkoppeling en het voordifferentieel te verwijderen weegt de R8 V10 RWD exact 65 kilo minder dan de quattro Coupé (-55 kilo voor de Spyder). Maar vooral het prijskaartje zakt onder de grens van de 150.000 euro. De RWD Coupé is bij ons namelijk verkrijgbaar vanaf 147.900 euro (161.900 euro voor de Spyder).

20191107103520r8rwd.jpg
Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie