all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/4

De Porsche Macan is klaar voor zijn nieuwe Europese carrière

<p>Na de wereldpremière in Shanghai is de Porsche Macan klaar voor zijn Europese debuut in Parijs. De gelegenheid om te zien wat de nieuwe WLTP-test met zijn 2.0 viercilinder turbobenzine doet.</p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

2 Oktober 2018

Advertentie

De gefacelifte Macan op de Porsche-stand in Parijs neemt de stijlevoluties over van zijn “Chinese” evenknie die eerder in Shanghai te zien was. De belangrijkste visuele wijziging zie je achteraan: net als de Cayenne en de Panamera heeft de Macan een lichtstrook op de kont.

Als een Boeing

Het infotainmentsysteem ondergaat ook een stevige evolutie. Het centrale touchscreen groeit van 7,2 naar 10,9 duim en omvat geconnecteerde navigatie, stembediening en een LTE-telefoonmodus met simkaartlezer, wifi en Porsche Connect-diensten. Ook de Macan doet zoveel mogelijk zonder knoppen en met touchscreens, waardoor zijn middenconsole heel wat wegheeft van een Boeing.

Geen diesel

Porsche zwaait de diesel uit, dus de vernieuwde Macan krijgt er geen meer. Op dit moment toont Porsche zijn SUV alleen met de instapbenzine. Die 2.0 viercilinder ziet zijn vermogen door de strengere uitstootnormen lichtjes dalen tot 245 pk en 370 Nm. In combinatie met de PDK-bak met dubbele koppeling en zeven verzetten haalt hij toch 100 km/u in 6,7 seconden en een topsnelheid van 225 km/u.

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie