De Ford Ka kwam in 1996 op de markt en stak met zijn bruisende look sterk af in het autolandschap. Vier jaar later ging Ford nog een stap verder met een versie zonder dak: de Streetka. De operatie werd geen succes voor het merk, maar de auto heeft vandaag een zeker verzamelaarspotentieel.
1. Geflopt maar niet zeldzaam
Ford begon de productie in 2003 en trok er nauwelijks twee jaar later weer de stekker uit. De Streetka was dus een flop. Met 37.000 geproduceerde exemplaren is hij nochtans geen zeldzaamheid in zoekertjes. Neem dus je tijd om het juiste exemplaar te vinden.
2. Niet altijd even waterdicht
De stoffen kap kan soms lekken. Sproei daarom water over het dak en kijk of er druppels naar binnen komen.
3. Welgekomen hardtop
De optionele hardtop is niet enkel welkom in de winter, maar is ongetwijfeld een gegeerde optie wanneer de auto echt een verzamelaarsstatus zou krijgen.
4. Eenvoudig onderhoud
Hoewel het model weinig geproduceerd is, is zijn technische basis wijdverspreid. Er is daarom niets complex aan het onderhoud van deze wagen en het kan door om het even welke garage worden uitgevoerd. Als je op zoek zou gaan, moet je 3.000 tot 4.000 euro opzij leggen voor een mooi exemplaar.
5. Geen sportwagen
Als je een dynamische cabrio zoekt, dan kijk je beter naar de Mazda MX-5. De motor die niet van hoge toeren houdt en het gebrek aan koetswerkstijfheid van de Streetka smoren elke poging tot sportief rijden in de kiem.
Op zoek naar een cabriolet?
Ben jij op zoek naar een cabriolet? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor cabriolets nu hier: