of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/7

7 dingen die je nog niet wist over de nieuwe Peugeot 508

<p><span>De 508 is het nieuwe vlaggenschip van Peugeot. De vijfdeurscoupé wil het opnemen tegen de Duitse referenties. We kijken nog eens naar deze nieuwe Fransman in 7 weetjes.</span></p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

12 Maart 2018

Advertentie

1. De 508 is smaller achteraan dan vooraan

Om de luchtweerstandscoëfficiënt te finetunen, hebben de designers de achterkant van de 508 fijner gemaakt. De achterkant is dus smaller dan de voorkant, welke indruk de gespierde achterste wielkasten ook mogen geven. De Cx-waarde van de nieuwe 508 bedraagt daardoor 0,26. Dat is beter dan een Audi A5 Sportback (0,28).

2. Hij kan worden besteld met vierwielaandrijving

Peugeot voorziet geen klassieke mechanische vierwielaandrijving op de nieuwe 508, maar de plug-inhybride die in 2019 volgt zorgt daar wel voor. De hybrideversie heeft een klassieke verbrandingsmotor die de voorwielen aandrijft, de elektromotor zorgt voor de aandrijving van de achterwielen.

3. De led-lichten achteraan hebben een variabele intensiteit

De full-led-achterlichten van de 508 zijn rechtstreeks afgeleid van de laatste conceptcars van Peugeot, en laten hun lichtintensiteit overdag en ’s nachts afhangen van de hoeveelheid licht op dat moment. De “gekleurde klauwen” achteraan zijn dus op elk moment zichtbaar.

4. De 508 heeft 5 massageprogramma’s

De 508 moet het hogerop zoeken als hij het wil opnemen tegen de Duitse referenties. Vooraan vind je dus AGR-goedgekeurde zetels. Zij kunnen optioneel worden voorzien van een massagefunctie met vijf verschillende programma’s.

5. Hij knipoogt naar de 504

Met de cijfers “508” net boven de Peugeot-leeuw op de motorkap knipoogt de nieuwe berline uit Sochaux naar de vroegere 504 en 504 coupé. Ook zij droegen hun modelaanduiding op de motorkap.

6. De 508 wordt volledig gebouwd in Frankrijk en is verkrijgbaar vanaf september

Peugeot opent de bestellingen voor de nieuwe 508 vanaf september. De auto wordt dan gebouwd in de fabriek in Mulhouse, terwijl de aandrijflijnen worden geassembleerd in de productievestigingen in Trémery en Douvrin. De Peugeot 508 krijgt dus het label “Origine France Garantie”.

7. De 508 “First Edition” kan je nu al online bestellen

Ongeduldige klanten kunnen op de Peugeot-website wel al een 508 “First Edition” bestellen. Die beperkte reeks is alleen verkrijgbaar met de twee krachtigste motoren in de catalogus: de 2.0 BlueHDI van 180 pk en de 1.6 THP van 225 pk. In beide gevallen kost hij dan iets minder dan € 50.000. Veel geld, maar hij is royaal uitgerust, aldus Peugeot. De eerste exemplaren worden in oktober geleverd.

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie

Koop een Peugeot 508 of vergelijkbare auto

19 850 €

2020

91 014 km

Benzine

181 pk

Automaat

114 g/km

date

Garage Bols BV

Poppel

date

Car-Pass

28 199 €

2021

96 802 km

Hybride

360 pk

Automaat

42 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

28 990 €

2021

49 250 km

Hybride

180 pk

Automaat

33 g/km

date

My Way Raes Damme

Damme

date

Car-Pass

My Way

23 995 €

2024

31 814 km

Benzine

131 pk

Automaat

Tweedehands

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

18 950 €

2021

76 100 km

Diesel

131 pk

Automaat

96 g/km

date

Auto Direct

Zaventem

date

-

38 850 €

2023

3 500 km

Hybride

225 pk

Automaat

32 g/km

date

Verellen Kris NV

Geel

date

Car-Pass

Spoticar

36 950 €

2024

11 645 km

Hybride

224 pk

Automaat

30 g/km

date

TRAEN

JABBEKE

date

Car-Pass

Spoticar

22 900 €

2023

26 305 km

Benzine

131 pk

Automaat

131 g/km

date

Ieper

Ieper

date

Car-Pass

Spoticar