ou


Pas encore de compte

La quotidienne

Les dernières infos de l'actualité automobile

L’hebdomadaire

Une sélection du meilleur de l'actualité automobile


Ce compte existe déjà

1/7

7 dingen die je nog niet wist over de nieuwe Peugeot 508

<p><span>De 508 is het nieuwe vlaggenschip van Peugeot. De vijfdeurscoupé wil het opnemen tegen de Duitse referenties. We kijken nog eens naar deze nieuwe Fransman in 7 weetjes.</span></p>

Écrit par Jean-Francois Christiaens

12 Mars 2018

Publicité

1. De 508 is smaller achteraan dan vooraan

Om de luchtweerstandscoëfficiënt te finetunen, hebben de designers de achterkant van de 508 fijner gemaakt. De achterkant is dus smaller dan de voorkant, welke indruk de gespierde achterste wielkasten ook mogen geven. De Cx-waarde van de nieuwe 508 bedraagt daardoor 0,26. Dat is beter dan een Audi A5 Sportback (0,28).

2. Hij kan worden besteld met vierwielaandrijving

Peugeot voorziet geen klassieke mechanische vierwielaandrijving op de nieuwe 508, maar de plug-inhybride die in 2019 volgt zorgt daar wel voor. De hybrideversie heeft een klassieke verbrandingsmotor die de voorwielen aandrijft, de elektromotor zorgt voor de aandrijving van de achterwielen.

3. De led-lichten achteraan hebben een variabele intensiteit

De full-led-achterlichten van de 508 zijn rechtstreeks afgeleid van de laatste conceptcars van Peugeot, en laten hun lichtintensiteit overdag en ’s nachts afhangen van de hoeveelheid licht op dat moment. De “gekleurde klauwen” achteraan zijn dus op elk moment zichtbaar.

4. De 508 heeft 5 massageprogramma’s

De 508 moet het hogerop zoeken als hij het wil opnemen tegen de Duitse referenties. Vooraan vind je dus AGR-goedgekeurde zetels. Zij kunnen optioneel worden voorzien van een massagefunctie met vijf verschillende programma’s.

5. Hij knipoogt naar de 504

Met de cijfers “508” net boven de Peugeot-leeuw op de motorkap knipoogt de nieuwe berline uit Sochaux naar de vroegere 504 en 504 coupé. Ook zij droegen hun modelaanduiding op de motorkap.

6. De 508 wordt volledig gebouwd in Frankrijk en is verkrijgbaar vanaf september

Peugeot opent de bestellingen voor de nieuwe 508 vanaf september. De auto wordt dan gebouwd in de fabriek in Mulhouse, terwijl de aandrijflijnen worden geassembleerd in de productievestigingen in Trémery en Douvrin. De Peugeot 508 krijgt dus het label “Origine France Garantie”.

7. De 508 “First Edition” kan je nu al online bestellen

Ongeduldige klanten kunnen op de Peugeot-website wel al een 508 “First Edition” bestellen. Die beperkte reeks is alleen verkrijgbaar met de twee krachtigste motoren in de catalogus: de 2.0 BlueHDI van 180 pk en de 1.6 THP van 225 pk. In beide gevallen kost hij dan iets minder dan € 50.000. Veel geld, maar hij is royaal uitgerust, aldus Peugeot. De eerste exemplaren worden in oktober geleverd.

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Publicité

Acheter une Peugeot 508 ou une voiture similaire

19 850 €

Prix Prix

2020

91 014 km

Essence

181 ch

Automatique

114 g/km

date

Garage Bols BV

Poppel

date

Car-Pass

23 995 €

2024

39 162 km

Essence

131 ch

Automatique

Occasion

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

17 299 €

Prix Prix

2019

95 718 km

Diesel

163 ch

Automatique

155 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

21 999 €

Prix Prix

2020

52 994 km

Diesel

177 ch

Automatique

152 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

23 995 €

2024

31 814 km

Essence

131 ch

Automatique

Occasion

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass

17 499 €

Prix Prix

2020

86 886 km

Diesel

131 ch

Automatique

94 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

28 990 €

Prix Prix

2021

49 250 km

Hybride

180 ch

Automatique

33 g/km

date

My Way Raes Damme

Damme

date

Car-Pass

My Way

37 995 €

2021

48 047 km

Hybride

360 ch

Automatique

42 g/km

date

Dex

Hooglede

date

Car-Pass