all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

{"fr":"Logo BYD sur hayon blanc d'une voiture électrique, plaque d'immatriculation européenne visible.","nl":"BYD-logo op witte achterklep van elektrische auto, Europese kentekenplaat zichtbaar."}
{"fr":"Minivan électrique BYD Seagull blanc en studio, design compact et moderne.","nl":"Witte elektrische BYD Seagull minivan in studio, compact en modern ontwerp."}
1/3

BYD blijft (opnieuw) vernieuwen in 2026

Het aanbod van de Chinese constructeur blijft elk jaar groeien, en 2026 zal daarop geen uitzondering zijn met nieuwe modellen én ingrijpende facelifts!

Geschreven door Sébastien Vanhouche

20 November 2025

Advertentie

Net zoals elk jaar sinds zijn komst naar Europa, belooft ook 2026 een druk jaar te worden voor de Chinese constructeur BYD. Het begint meteen sterk met de komst van de Atto 2 Long Range en DM-i in de showrooms, maar daar blijft het uiteraard niet bij.

De kleine BYD Racco, die recent werd voorgesteld in Tokio en oorspronkelijk enkel voor de Japanse markt bedoeld was, zou toch de oversteek naar Europa kunnen maken. Stella Li, Executive Vice President van BYD, gaf namelijk aan dat het “erg interessant zal zijn om de Europese regelgeving op te volgen om te zien of het mogelijk is om deze wagen hier te importeren”. In Japan is deze elektrische kei car uitgerust met een batterij van 20 kWh, goed voor een rijbereik tot 180 km. Dankzij een snellaadvermogen tot 100 kW laadt hij van 10 tot 80% in een twintigtal minuten op. De BYD Racco zou zelfs in een van de Europese fabrieken van het merk gebouwd kunnen worden om te voldoen aan de criteria van de E-Car zoals voorgesteld door de Europese Commissie. Mocht hij effectief onze markt bereiken (wat bij BYD nooit 100% zeker is) dan zou hij zich onder de Dolphin Surf positioneren in het gamma. Dat betekent dat deze kleine Racco in Europa (ruim) onder de 20.000 euro zou kunnen starten!

Witte elektrische BYD Seagull minivan in studio, compact en modern ontwerp.
Advertentie

BYD zou in 2026 een elektrische supercar onthullen!

In 2026, vermoedelijk tijdens het Festival of Speed in Goodwood, zou BYD de productieversie voorstellen van zijn elektrische supercarconcept onder het Denza-label. Deze sportieve nieuwkomer wordt een soort kleine broer van de YangWang U9 en zou dezelfde twee motoren gebruiken als de shooting brake Z9 GT, goed voor een gecombineerd vermogen van bijna 1.000 pk! Het resultaat: een sprint van 0 tot 100 km/u in minder dan 3 seconden. Deze volledig elektrische sportwagen of supercar zou ook beschikken over steer-by-wire-technologie en een maximaal rijbereik van zo’n 600 km. Dit model zou als vlaggenschip kunnen dienen voor BYD en Denza in Europa. Het premiummerk van de groep zou bovendien (eindelijk) zijn eerste verkooppunten openen op het Europese vasteland in de loop van volgend jaar.

Blauwe Maserati MC20 sportauto rijdt op een wazige weg 's nachts.
Advertentie

Nieuwe modellen, maar ook (zeer) ingrijpende facelifts

2026 betekent niet alleen vernieuwing, maar ook een update voor bestaande modellen in het BYD-aanbod. De Atto 3 zou bijvoorbeeld een plug-in hybrideversie met DM-i-technologie krijgen, én een (zeer) ingrijpende facelift ondergaan. Zodanig ingrijpend dat de SUV mogelijk zelfs een nieuwe naam krijgt. De imposante Tang staat eveneens op de planning voor een update tegen eind 2026. Die zou kunnen overstappen op een gloednieuwe 1.000 volt-architectuur, om zo laadvermogens tot 1.000 kW aan te kunnen. Een indrukwekkende innovatie die uitzonderlijk snelle laadbeurten mogelijk maakt. Mogelijk blijft deze technologie in eerste instantie wel voorbehouden aan het Denza-gamma. En dit is uiteraard nog maar het topje van de ijsberg… Wie weet welke verrassingen BYD ons nog in petto heeft voor 2026.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie