Pierre-Benoit Sepulchre

6 MEI 2021

Citroën Ami als bestelwagen

Dat komt goed uit voor een model zonder aparte kofferruimte.

20210506125455cl-21015001.jpg

De nieuwe Citroën Ami mag dan wel een praktische stadswagen zijn, een koffer heeft hij niet. Dat houdt liefhebbers van shoppintrips tegen of mensen die graag naar het tuincentrum gaan. Gelukkig komen ze bij Citroën geen inspiratie tekort, zoals de Ami Cargo bewijst. Dat is een versie met een moduleerbare doos met een kleine bergruimte van 260 liter. Als je daar alle andere bergvakken in het interieur aan toevoegt, klimt het totale laadvolume tot 400 liter.

20210506125456cl-21014020.jpg

Moduleerbaar? Ja, want de kleine doos heeft een deksel dat kan openen naar de kant van de bestuurder of de passagier, of dat gewoon kan worden weggenomen. Wanneer het deksel op zijn plaats staat, kan de doos dienen als een kleine werktafel die tot 40 kilo kan torsen. De Ami Cargo heeft verder een compartiment voor kleine voorwerpen zoals sleutels, een smartphone of een tussendoortje.

Natuurlijk is de Ami Cargo met zijn 400 liter verdeeld over bergvakjes her en der in het interieur geen alternatief voor een Citroën Berlingo. Maar in onze steeds drukkere stadscentra houdt hij wel steek. Temeer omdat de Cargo-versie slechts 400 euro duurder is dan de conventionele Ami en omdat je er zonder rijbewijs B mee mag rijden (al is een rijbewijs AM wel vereist). Verder blijft het rijbereik 75 kilometer en kan de Ami in slechts 3 uur worden opgeladen aan een standaard stopcontact.

Het model komt in juni op de markt in Frankrijk.

20210506125455cl-21014002.jpg

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail:

Advertentie
Advertentie
Advertentie