Na zijn grote SUV, de Ioniq 9, denkt Hyundai nu een pak compacter met zijn volgende volledig elektrische model: de Ioniq 2. Een model dat binnenkort het daglicht zal zien, maar waar nog opvallend weinig over bekend is…
De toekomstige Ioniq 2 zal zich in het gamma van Hyundai positioneren tussen de Inster en de Kona Electric. Verwacht wordt dat hij iets langer dan 4 meter zal zijn, en dat hij als elektrische tegenhanger zal fungeren van de huidige Bayon en i20 van de Koreaanse constructeur. Met zijn formaat zou de Hyundai Ioniq 2 in staat moeten zijn om de concurrentie aan te gaan met de Ford Puma Gen-E, maar ook met de Volvo EX30. In tegenstelling tot die laatste modellen, zou het hier echter gaan om een compacte hatchback, of eventueel een licht verhoogde crossover, in plaats van een echte SUV met hoge bodemvrijheid. Waarom niet in de stijl van de Volkswagen ID.2 of de Renault 4 E-Tech, waartegen de Ioniq 2 zich eveneens zal moeten meten?

Tweelingbroer van de toekomstige Kia EV2
Ondanks het feit dat zijn officiële onthulling steeds dichterbij komt, is er momenteel nog niets geweten over het design, het vermogen of de grootte van de batterij(en). Het enige wat we voorlopig met zekerheid weten over het technische platform van de Hyundai Ioniq 2, is dat het dezelfde E-GMP 400V-architectuur met voorwielaandrijving zal zijn als die van zijn tweelingbroer, de toekomstige Kia EV2. En hoewel die laatste pas volgend jaar wordt verwacht, heeft Hyundai onlangs wel al bevestigd dat zijn nieuwe volledig elektrische model in de komende maanden zal worden voorgesteld!

Een officiële presentatie op 8 september 2025 op het Autosalon van München?
Hyundai zou zijn Ioniq 2 officieel voorstellen in september, zeer waarschijnlijk tijdens het Autosalon van München. Zoals bij de meeste nieuwe modellen die daar worden gepresenteerd, zal ook deze compacte elektrische Koreaan wellicht pas vanaf 2026 te koop zijn. Blijft nog de vraag wat de startprijs zal zijn van deze nieuwe Hyundai Ioniq 2… We vermoeden dat de tarieven tussen die van de Inster en de Kona Electric zullen liggen, dus rond of net boven de 30.000 euro.