François Piette

26 APR 2010

Maybach: het avontuur gaat verder

Maybach, het symbool van weelde en overdaad, gaat ondanks matige verkoopresultaten gewoon verder. Alle ogen zijn nu gericht op de groeiende Chinese markt. Daar werd de facelifte versie van de limousine voorgesteld.

Majestueus

Een Maybach is een indrukwekkende auto. Elegant kun je hem moeilijk noemen, maar de afmetingen en het statige radiatorrooster trekken wel de aandacht. De nieuwe versie valt trouwens nog wat meer op, want de ontwerpers kozen enkele nieuwe accenten aangepast aan de Chinese smaak. Leds, nieuwe bumpers en een nieuw front maken deel uit van het pakket. Maybach bouwt nog altijd twee versies van zijn limousine: de ‘korte’ 57 en de lange 62.

Onder de kap

Beide versies zijn beschikbaar met meer vermogen en krijgen dan de letter S als toevoeging. Maar sportief worden ze nu ook weer niet. De basisversie behoudt de 6-liter V12 met turbo (550 pk) en verbruikt voortaan een litertje minder (15 l/100 km). De S-versie wint twintig pk, wat neerkomt op 630 pk. Genoeg om dit zwaargewicht toch goede prestaties te geven. Ook bij deze versie daalt het verbruik.

Binnenin

Van een Maybach geniet je vooral binnenin. Er is ruimte zat, vooral in de lange 62, en de uitrusting mag je op zijn minst rijkelijk noemen. De afwerking is voorbeeldig, terwijl de combinatiemogelijkheden bijna eindeloos zijn. Zolang de klant de hand niet op de knip houdt tenminste. Vanaf nu zijn de afzonderlijke stoelen (zeg maar gerust fauteuils) van de 62 ook beschikbaar op de 57. Nieuw is ook een internetaansluiting. Vliegtuigstoelen, grote schermen, ondoorzichtige ruiten, champagneglazen, een camera: het kan allemaal.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie