Voor het eerst voorziet Honda maar twee motoren: een 1.6 l diesel van 120 pk met een uitstoot van 97 gram CO2/km en een 1.5 i-VTEC benzine van 130 pk. Standaard zijn die uitgerust met een manuele zesbak, maar enkel de benzine is indien gewenst beschikbaar met een automaat. Een vierwielaangedreven versie is (momenteel nog) niet aan de orde.
Praktisch
Een modulair interieur? Een kolfje naar de hand van Honda. In de HR-V worden de “Magic Seats” hernomen. Die laten je eenvoudig toe om de rugleuning naar voren te klappen terwijl het zitgedeelte naar onderen zakt zodat je een grote vlakke vloer krijgt. Het systeem laat ook toe om de stoelen van de achterbank rechtop zetten, met het onderste deel opgeklapt. Zo krijg je een maximale ruimte in de hoogte die je kan benutten. Verder kun je de achterbank in combinatie met de stoel van de passagier neerklappen om zo maximaal van de lengte van de wagen te kunnen profiteren. De koffer zelf heeft een volume van 453 liter.
Multimedia
Honda is in het verleden vaak afgerekend op z’n multimediasystemen maar de fabrikant heeft dit keer z’n huiswerk goed gemaakt. Honda Connect gebruikt een touch screen van 7 inch dat op Android draait. Het is een heuse tablet met internetverbinding, verschillende social media applicaties, real time verkeersinfo, nieuws en weer.
Veiligheid
Ook qua veiligheid ging Honda niet over een nacht ijs. De HR-V wordt uitgerust met intelligente cruise control, een actief noodremsysteem bij stadsverkeer, herkenning van verkeersborden, automatische lichten en een systeem dat vermoeidheid bij de bestuurder opspoort.