Na de Mercedes-AMG SL en de GT 4-Door, is het aan de tweede generatie van de GT coupé om te genieten van een ultrakrachtige plug-inhybride topversie. Ook deze versie heet GT 63 S E Performance, en het recept is hetzelfde gebleven als bij zijn broers met hetzelfde achtervoegsel: een kleine batterij, een enorm vermogen en simpelweg raketachtige prestaties!

600 kW (816 pk) en 1.420 Nm koppel!

Net als in de cabrio wordt de 4 liter-V8 met twee turbo's - die op zich al 450 kW (612 pk) levert - bijgestaan door een elektromotor van 150 kW (204 pk) die op de achteras zit gemonteerd. Het resultaat is een gecombineerd vermogen van 600 kW (816 pk) en 1.420 Nm koppel! Een monsterlijke kracht die over de vier wielen wordt verdeeld via een 9-trapsautomaat en het 4Matic+-systeem. Daarmee verplettert de Duitse sportwagen de 0 tot 100 km/u in amper 2,8 seconden, met een topsnelheid van 320 km/u! Zijn batterij van 6,1 kWh maakt het dan weer mogelijk om tot 13 km volledig elektrisch te rijden, maar zijn hoofdfunctie is natuurlijk de prestaties naar een nieuw niveau brengen.

Spitstechnologie om het gewicht te doen vergeten...

Naast een superkrachtige plug-inhybride V8, heeft de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance ook recht op een specifieke actieve aerodynamica. Onder de neus zit namelijk een carbon lipje verstopt, dat 4 cm wordt verlaagd bij snelheden boven de 80 km/u om de coupé nog beter aan de grond te doen plakken. Er is ook een semi-actieve hydraulische ophanging, meesturende achterwielen en standaard meegeleverde koolstofkeramische remmen in een poging te doen vergeten dat deze sportcoupé meer dan 2 ton op de weegschaal legt...

Meer dan 200.000 euro?

En niet enkel zijn massa is nogal fors te noemen, ook de prijzen zouden zo omschreven kunnen worden. De exactie tarieven kennen we nog niet van deze nieuwe plug-inhybride Mercedes-AMG GT, maar we hebben een vermoeden dat het niet veel zal schelen met de SL 63 S E Performance, de cabrioversie die al een vanafprijs heeft van 233.590 euro!