Na meer dan een decennium trouwe dienst is het binnenkort tijd voor de Lamborghini Huracan (en al zijn afgeleiden) om plaats te maken voor zijn opvolger. Een nakomeling die net is gespot door onze spyshotfotografen in het zuiden van Italië voor zijn officiële presentatie, die eind dit jaar zou moeten plaatsvinden.

Het valt meteen op dat deze opvolger een volledig andere look krijgt dan de huidige Lamborghini Huracan. Ondanks de nog dikke laag camouflage op het koetswerk van het prototype dat onze spionnen hebben gespot, kunnen we al zijn fijnere koplampen en zijn zeshoekige lichtsignatuur ontwaren, die zowel voor- als achteraan terugkomt. De volgende supercar van het Italiaanse merk met de stier ruilt ook zijn dubbele uitlaatpijpen in voor een enkele centrale pijp, opnieuw in de vorm van een zeshoek. Een uitlaat die een volledig andere motorklank zal uitwerpen...

Plug-inhybride V8 in plaats van V10

Een ding is zeker: de opvolger van de Lamborghini Huracan neemt jammer genoeg afscheid van de 5,2 liter-V10 van zijn voorganger. Deze atmosferische motor wordt ingeruild voor een plug-inhybride V8 met twee turbo's. De Urus SE heeft net zo'n motor gekregen, met maar liefst 588 kW (800 pk) en 950 Nm, maar volgens de geruchten zou er een volledig nieuwe motor ontwikkeld worden die bijzonder hoge toerentallen kan halen. We zullen het zien. Zelfs de motor van de Urus zou een winst betekenen van 118 kW (160 pk) en 385 Nm ten opzichte van de Huracan, die vandaag 470 kW (640 pk) en 565 Nm haalt.

Lamborghini Temerario?

In tegenstelling tot de Revuelto, zou de 'kleine supercar' van Lamborghini op een aluminium chassis worden gebouwd in plaats van een monocoque uit koolstofvezel de productiekosten te drukken. Een supercar die nog geen officiële naam heeft, maar die misschien wel Temerario zou kunnen heten volgens het Europese patentbureau, waar Lamborghini deze naam heeft laten vastleggen... De opvolger van de Huracan komt eind dit jaar op de markt en zou in augustus worden voorgesteld. Het is dus nog enkele maanden wachten om zijn naam en motor definitief te leren kennen.