François Piette

9 SEP 2009

Abarth 695 Tributo Ferrari: dubbel eerbetoon


Abarth en Ferrari zijn twee grote namen in de autosport. Beide merken hebben in het verleden al samengewerkt. In 1953 bouwden ze samen de unieke Ferrari 166/250 MM Abarth. Abarth stond jarenlang bekend als uitlaatspecialist en produceerde onder meer uitlaten voor Ferrari. Beide bedrijven zijn opnieuw samengekomen. Dat leidde tot een opvallend en leuk resultaat: de Abarth 695 Tributo Ferrari.

Wederzijds voordeel

Met dit model mag Abarth bij de sportieve luxewagens aansluiten. En omgekeerd kunnen Ferrari-bezitters zich nu een praktisch en levendig stadswagentje aanschaffen.

Gerobotiseerde versnellingsbak

De kleine 1,4-liter turbomotor levert 180 pk en is gekoppeld aan een gerobotiseerde manuele versnellingsbak. Die bedien je met schakellepels achter het stuur. Verder worden de remmen verstevigd en krijgt de Abarth 695 Tributo Ferrari speciale schokdempers.

Esthetisch

De Abarth 695 Tributo Ferrari mocht uiteraard enkel rood zijn. De kleur heet ‘Rosso Scuderia’. Hij heeft spiegelkapjes in koolstofvezel, 17-duimsvelgen en luchtinlaten achteraan. Verder enkele stickers, een dubbele streep die over het koetswerk loopt, vier uitlaatpijpen, ... en zo krijg je een explosief en begeerlijk geheel. In optie kan je nog voor een ‘Record Monza’-uitlaat kiezen. Die werkt met een variabele tegendruk en bij een toerental van meer dan 3.000 omwentelingen per minuut zorgt hij voor een nog diepere sound.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie