of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/2

Deze Range Rover kost evenveel als een Ferrari

<p>Dit is de Range Rover SVAutobiography, die voor het Range Rover-gamma is wat Maria Callas was voor de Scala van Milaan: de top. Concreet vertaalt zich dat in massa’s beenruimte, een hybride aandrijflijn (of een V8) en deuren die automatisch sluiten…</p> <br><br><br><br>

Geschreven door François Piette

29 November 2017

Advertentie

Dit model is enkel verkrijgbaar in lange versie en richt zich tot klanten die zich liever laten rijden dan dat ze zelf het stuur willen nemen. Dat is een belangrijk detail, dat meteen verklaart waarom achterin liefst 1,2 meter beenruimte is, waarom de rugleuning achterin verstelbaar is over een hoek van 40 graden en waarom in de achterbank ook een massagefunctie met hot stone-techniek verkrijgbaar is. Verder onderscheidt deze versie zich door deuren met een sluitbekrachtiging, een uitgebreide middenconsole, extra schermen, een Zenith-klokje, elektrisch wegklapbare tafeltjes en, vooral, een ijskast met plaats voor twee wijnflessen.

Dit model wordt met de hand geassembleerd binnen het departement voor speciale operaties van de constructeur (SVO) en heeft een startprijs van… 191.500 euro. Naargelang van de markt is hij verkrijgbaar met een dikke compressor-V8 van 575 pk, een V8-diesel of zelfs een plug-in hybride aandrijflijn met 404 pk. Op onze markt zal die laatste ongetwijfeld het grootste deel van de verkoopcijfers op zich nemen.





François
							Piette

François Piette

Advertentie