Robin Van den Bogaert

2 OKT 2014

Facelift en nieuwe motor voor Honda CR‑V

Honda heeft niet alleen de Civic onder handen genomen, ook de grote SUV CR-V ging onder het mes. Tegelijk werd de kleine 1.6 i-DTEC-dieselmotor opgevoerd tot 160 pk.

Laten we beginnen met het design. De koplampen, het radiatorrooster, de mistlampen, de beschermplaat en bumper zijn nieuw, terwijl achteraan de led-lichtblokken, de kofferklep en de bumper in een nieuw kleedje gestoken werden. Al bij al dus eerder beperkte aanpassingen.

Het belangrijkste nieuws schuilt onder de motorkap, waar de 2.2 i-DTEC plaats ruimt voor een kleinere 1.6 i-DTEC met 160 pk en 350 Nm. Door de kleinere cilinderinhoud duikt hij onder 130 g CO2/km en verbruikt hij ook minder dan zijn voorganger. Dit model is ook beschikbaar met een nieuwe negentrapsautomaat.

Voor wie geen behoefte heeft aan extra vermogen, behoudt Honda de 1.6 iDTEC met tweewielaandrijving, handgeschakelde versnellingsbak en 120 pk. Die stoot vanaf nu 117 g CO2/km uit. De vernieuwde CR-V is beschikbaar vanaf het voorjaar van 2015.

Advertentie
Advertentie
Advertentie