De Honda Super-ONE is de productieversie van de Honda Super EV Concept, de sportieve en elektrische kei car die eerder dit jaar op het Goodwood Festival of Speed te zien was. Het is ook de sportversie van de N-One e. Maar in tegenstelling tot die laatste, zal de Super-ONE wél buiten Japan op de markt komen!
Ten opzichte van de N-One e zijn de sportieve upgrades van de Honda Super-ONE meteen duidelijk. Hij staat een stuk lager tegen de grond, met breed uitgeklopte wielkasten die ook nog eens goed gevuld worden met tweekleurige lichtmetalen velgen. Achteraan zien we ook nog een dakspoiler, valse luchtgaten en een centraal mistlicht, zoals bij een F1-wagen. Als kers op de taart heeft de Honda Super-ONE ook een tweekleurige lak, dankzij een zwart contrasterend dak, dat doorloopt tot op de kofferklep.

Sportieve look en kuipzetels
En ook het interieur is wat sportiever afgewerkt dan bij de standaard kei car. We zien hier wel een standaard aanwezig centraal infotainmentscherm, een duistere sfeer met blauwe accenten en vooral sportieve kuipzetels. Die moeten een pak meer steun bieden dan de nogal vlak ogende stoelen in de standaard N-One e.
Boost Mode en virtuele versnellingsbak
Maar met dit alles hebben we nog steeds geen indicatie van het prestatieniveau van de Honda Super-ONE. Honda geeft enkel mee dat de sportieve mini-auto is uitgerust met een ‘Boost Mode’, die het maximale vermogen loslaat op de kleine wieltjes. Bovendien is er een gesimuleerde 7-traps transmissie aanwezig die schakelmomenten nabootst, in combinatie met een virtueel motorgeluid dat de inputs van de pedalen volgt.

Zeker naar het VK, misschien ook naar België?
Wat we wel weten, is dat de Honda Super-ONE vanaf 2026 in productie gaat in Japan. En het model zal ook naar Westerse oorden worden verscheept, want Honda kondigt al een lancering aan in het Verenigd Koninkrijk! Daar zal hij trouwens Super-N heten. Of hij ook naar België komt? Dat is nog niet zo zeker. Ten eerste moet er dan een variant ontwikkeld worden met het stuur links. En dan nog wil Honda de kleine hot hatch enkel verkopen in landen “met een sterke vraag naar compacte EV’s”. Zouden onze verkoopcijfers voldoende zijn?
















