of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

{"fr":"","nl":""}
{"fr":"","nl":""}
1/9

Honda Super-ONE: sportieve mini-EV voor Europa… maar niet voor ons?

Honda heeft eindelijk de Super-ONE onthuld op het salon van Tokio, de compacte en sportieve elektrische hatchback die ook buiten Japan zal verkocht worden. Maar of België ook uitverkoren zal worden, is nog niet helemaal zeker…

Geschreven door Yeelen Möller

29 Oktober 2025

Advertentie

De Honda Super-ONE is de productieversie van de Honda Super EV Concept, de sportieve en elektrische kei car die eerder dit jaar op het Goodwood Festival of Speed te zien was. Het is ook de sportversie van de N-One e. Maar in tegenstelling tot die laatste, zal de Super-ONE wél buiten Japan op de markt komen!

Ten opzichte van de N-One e zijn de sportieve upgrades van de Honda Super-ONE meteen duidelijk. Hij staat een stuk lager tegen de grond, met breed uitgeklopte wielkasten die ook nog eens goed gevuld worden met tweekleurige lichtmetalen velgen. Achteraan zien we ook nog een dakspoiler, valse luchtgaten en een centraal mistlicht, zoals bij een F1-wagen. Als kers op de taart heeft de Honda Super-ONE ook een tweekleurige lak, dankzij een zwart contrasterend dak, dat doorloopt tot op de kofferklep.

Honda N-WGN, moderne compacte met opvallend achterdesign en contrasterend zwart dak.
Advertentie

Sportieve look en kuipzetels

En ook het interieur is wat sportiever afgewerkt dan bij de standaard kei car. We zien hier wel een standaard aanwezig centraal infotainmentscherm, een duistere sfeer met blauwe accenten en vooral sportieve kuipzetels. Die moeten een pak meer steun bieden dan de nogal vlak ogende stoelen in de standaard N-One e. 

Boost Mode en virtuele versnellingsbak

Maar met dit alles hebben we nog steeds geen indicatie van het prestatieniveau van de Honda Super-ONE. Honda geeft enkel mee dat de sportieve mini-auto is uitgerust met een ‘Boost Mode’, die het maximale vermogen loslaat op de kleine wieltjes. Bovendien is er een gesimuleerde 7-traps transmissie aanwezig die schakelmomenten nabootst, in combinatie met een virtueel motorgeluid dat de inputs van de pedalen volgt. 

Moderne interieur van een Honda met digitaal dashboard en multifunctioneel stuurwiel.
Advertentie

Zeker naar het VK, misschien ook naar België?

Wat we wel weten, is dat de Honda Super-ONE vanaf 2026 in productie gaat in Japan. En het model zal ook naar Westerse oorden worden verscheept, want Honda kondigt al een lancering aan in het Verenigd Koninkrijk! Daar zal hij trouwens Super-N heten. Of hij ook naar België komt? Dat is nog niet zo zeker. Ten eerste moet er dan een variant ontwikkeld worden met het stuur links. En dan nog wil Honda de kleine hot hatch enkel verkopen in landen “met een sterke vraag naar compacte EV’s”. Zouden onze verkoopcijfers voldoende zijn?

Yeelen
							Möller

Yeelen Möller

Advertentie