of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

{"fr":"Honda N-One bleu clair avec design compact et moderne sur fond blanc.","nl":"Lichtblauwe Honda N-One met een compact en modern ontwerp op een witte achtergrond."}
{"fr":"Intérieur d'une Honda avec design minimaliste et finition moderne.","nl":"Interieur van een Honda met minimalistisch ontwerp en moderne afwerking."}
1/3

Honda: is dit de productieversie van de Super EV?

In Japan heeft Honda de N-One e voorgesteld, een kleine kei car die opvallend veel weg heeft van het Super EV-concept dat in juni werd onthuld…

Geschreven door Sébastien Vanhouche

29 Juli 2025

Advertentie

De nieuwe Honda N-One e is exclusief bestemd voor de Japanse markt, maar zou wel eens een voorbode kunnen zijn van de productieversie van het Super EV-concept. En die productieversie zal wél naar Europa komen!

De Honda N-One e beschikt dan misschien niet over de verbrede wielkasten of de specifieke voorbumper van het Super EV-concept, dat in juni nog steeds gecamoufleerd werd voorgesteld. Toch is de rest van de carrosserie van beide Japanse kleintjes bijna identiek, te beginnen bij hun lichtblokken en de nepgrille. Daardoor kunnen we nu al een goed idee krijgen van het koetswerk van de uiteindelijke Super EV, maar ook van het interieur. Honda heeft namelijk een afbeelding vrijgegeven van het dashboard van de instapversie van zijn nieuwe kei car. Op dat dashboard valt vooral het ontbreken van een centraal scherm op. Zal de Europese versie eveneens zo’n minimalistisch interieur meekrijgen?

Interieur van een Honda met minimalistisch ontwerp en moderne afwerking.
Advertentie

Tot 270 km rijbereik voor de Honda N-One e

Als kei car is de N-One e minder dan 3,4 meter lang en 1,48 meter breed. De kleine Japanner is dus nog 10 cm smaller en vooral 30 cm korter dan een Dacia Spring, die al niet bepaald groot is. Helaas heeft Honda voorlopig enkel het interieur- en exterieurdesign van de N-One e onthuld, zonder technische specificaties vrij te geven. Het enige dat het Japanse merk al bevestigd heeft, is dat de N-One e een maximaal rijbereik van 270 km haalt — dat is 45 km meer dan een Dacia Spring, maar 100 km minder dan de Hyundai Inster. De Japanse stadswagen zal ook over V2L- en V2H-functies beschikken.

Advertentie

Wat zijn de verschillen tussen de Japanse Honda N-One e en de Europese Super EV?

In Japan staat de lancering van deze nieuwe kei car gepland voor het najaar van 2025. Daardoor heeft Honda nog geen prijzen vrijgegeven voor de N-One e op de Japanse markt. Aan onze kant van de wereld zijn we intussen vooral benieuwd hoe groot de verschillen zullen zijn tussen deze Japanse kei car en zijn Europese tegenhanger. De constructeur heeft de officiële lanceringsdatum van de Europese versie nog niet bevestigd, maar aangezien er al een prototype op Britse wegen is gespot, mogen we verwachten dat de productieversie van de Super EV in de loop van 2026 of begin 2027 op de markt komt.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie