of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/5

Volkswagen Polo GTI: terug in vorm

<span>Volkswagen bevestigt dat zijn Polo GTI terugkeert. Onder de motorkap van deze jongste generatie van de sportieve Polo ligt nog steeds een bruisende ‘dikke’ tweeliter, maar ook flink wat nieuwe technologie.</span>

Geschreven door Vroom

1 Juli 2021

Advertentie

20210701092014vwpologti(1).jpg

De GTI-versie rondt op feestelijke wijze de facelift van de Volkswagen Polo af. Uiteraard herneemt hij al de technologie die al aanwezig was bij de facelift die in april van dit jaar werd onthuld. Deze nieuwe versie neemt logischerwijze de lichtstrip over die doorheen het radiatorrooster loopt, naast het volledig digitale instrumentenbord en het Travel Assist, waarmee de auto op de snelweg nagenoeg zelfstandig rijdt. Als kleine bonus is een groot deel van deze technologie standaard in deze topversie van de stadswagen.

‘Sport Style’

20210701092014vwpologti(4).jpg

De GTI onderscheidt zich in de eerste plaats door zijn stijl. Hij neemt nog maar eens de codes over die zijn ingewijd door zijn grote broer Golf. Zo vinden we bijvoorbeeld de mistlampen die zijn ingewerkt in de luchthappers met honingraamotief in de voorbumper. Samen met zijn sympathieke dubbele uitlaat is zijn algehele look agressief zonder te overdrijven.

20210701092014vwpologti(3).jpg

In het interieur wordt hetzelfde recept toegepast. Het legendarische ruitjesmotief voor de sportstoelen uit zijn grote broer is hier terug te vinden. Het rode dashboard vrolijkt het plaatje op en het GTI-logo op het stuurwiel herinnert je eraan waar je meer rijdt.

Tweeliter onder de motorkap

20210701092015vwpologti(5).jpg

Een ander verschil met de klassieke Polo: de motor. Deze GTI wordt aangedreven door een ‘dikke’ turbobenzine van twee liter met 207 pk en 320 Nm. Hij wordt enkel gecombineerd met een DSG-versnellingsbak met 7 verhoudingen. Het bommetje in zakdoekformaat weegt 1.286 kilo en het aandrijfgeheel maakt hem 240 km/u snel, terwijl de sprint van 0 naar 100 km/u slechts 6,5 seconden duurt. Daarmee is hij exact even snel als zijn twee grootste rivalen, de Ford Fiesta ST en de Hyundai i20 N. Prijzen of leveringsdata zijn nog niet gekend.

20210701092120vwpologti(2).jpg

Vroom

Vroom

Advertentie

Koop een Volkswagen Polo of vergelijkbare auto

19 990 €

2023

17 308 km

Benzine

95 pk

Automaat

126 g/km

date

My Way Direct

Vilvoorde

date

Car-Pass

My Way

14 950 €

2020

102 336 km

Benzine

95 pk

Manueel

104 g/km

date

Mazuin - Tarcienne

Tarcienne

date

Car-Pass

My Way

9 499 €

2017

107 667 km

Benzine

90 pk

Manueel

109 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

19 290 €

2022

23 539 km

Benzine

95 pk

Automaat

125 g/km

date

D’Ieteren Mobility Center Wommelgem

Wommelgem

date

Car-Pass

My Way

21 800 €

2023

15 000 km

Benzine

95 pk

Automaat

125 g/km

date

Garage De Mey

Maldegem

date

Car-Pass

16 099 €

2022

86 497 km

Benzine

95 pk

Manueel

118 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass

18 990 €

2023

8 500 km

Benzine

95 pk

Automaat

105 g/km

date

D’Ieteren Mobility Center Wommelgem

Wommelgem

date

Car-Pass

My Way

8 599 €

2014

109 010 km

Diesel

90 pk

Manueel

88 g/km

date

Autohero

Thuislevering

date

Car-Pass