of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/5

Volkswagen Polo GTI: terug in vorm

<span>Volkswagen bevestigt dat zijn Polo GTI terugkeert. Onder de motorkap van deze jongste generatie van de sportieve Polo ligt nog steeds een bruisende ‘dikke’ tweeliter, maar ook flink wat nieuwe technologie.</span>

Geschreven door Vroom

1 Juli 2021

Advertentie

20210701092014vwpologti(1).jpg

De GTI-versie rondt op feestelijke wijze de facelift van de Volkswagen Polo af. Uiteraard herneemt hij al de technologie die al aanwezig was bij de facelift die in april van dit jaar werd onthuld. Deze nieuwe versie neemt logischerwijze de lichtstrip over die doorheen het radiatorrooster loopt, naast het volledig digitale instrumentenbord en het Travel Assist, waarmee de auto op de snelweg nagenoeg zelfstandig rijdt. Als kleine bonus is een groot deel van deze technologie standaard in deze topversie van de stadswagen.

‘Sport Style’

20210701092014vwpologti(4).jpg

De GTI onderscheidt zich in de eerste plaats door zijn stijl. Hij neemt nog maar eens de codes over die zijn ingewijd door zijn grote broer Golf. Zo vinden we bijvoorbeeld de mistlampen die zijn ingewerkt in de luchthappers met honingraamotief in de voorbumper. Samen met zijn sympathieke dubbele uitlaat is zijn algehele look agressief zonder te overdrijven.

20210701092014vwpologti(3).jpg

In het interieur wordt hetzelfde recept toegepast. Het legendarische ruitjesmotief voor de sportstoelen uit zijn grote broer is hier terug te vinden. Het rode dashboard vrolijkt het plaatje op en het GTI-logo op het stuurwiel herinnert je eraan waar je meer rijdt.

Tweeliter onder de motorkap

20210701092015vwpologti(5).jpg

Een ander verschil met de klassieke Polo: de motor. Deze GTI wordt aangedreven door een ‘dikke’ turbobenzine van twee liter met 207 pk en 320 Nm. Hij wordt enkel gecombineerd met een DSG-versnellingsbak met 7 verhoudingen. Het bommetje in zakdoekformaat weegt 1.286 kilo en het aandrijfgeheel maakt hem 240 km/u snel, terwijl de sprint van 0 naar 100 km/u slechts 6,5 seconden duurt. Daarmee is hij exact even snel als zijn twee grootste rivalen, de Ford Fiesta ST en de Hyundai i20 N. Prijzen of leveringsdata zijn nog niet gekend.

20210701092120vwpologti(2).jpg

Vroom

Vroom

Advertentie

Koop een Volkswagen Polo of vergelijkbare auto

19 490 €

2024

30 197 km

Benzine

95 pk

Automaat

126 g/km

date

D’Ieteren Mobility Center Puurs - Volkswagen & Commercial Vehicles

Breendonk

date

Car-Pass

My Way

22 500 €

2021

80 086 km

Benzine

110 pk

Automaat

133 g/km

date

A&M Herk-de-Stad - Volkswagen & Commercial Vehicles

Herk-De-Stad

date

Car-Pass

My Way

18 990 €

2023

19 990 km

Benzine

95 pk

Manueel

118 g/km

date

D’Ieteren Mobility Center Anderlecht - Volkswagen & Commercial Vehicles

Anderlecht

date

Car-Pass

My Way

18 990 €

2022

23 539 km

Benzine

95 pk

Automaat

125 g/km

date

D’Ieteren Mobility Center Wommelgem

Wommelgem

date

Car-Pass

My Way

Volkswagen

Polo GTI

27 499 €

2024

10 312 km

Benzine

207 pk

Automaat

149 g/km

date

Garage Palermo

Moorsele

date

Car-Pass

17 990 €

2023

44 354 km

Benzine

80 pk

Manueel

124 g/km

date

A&M Rekem - Volkswagen & Commercial Vehicles

Rekem

date

Car-Pass

My Way

19 990 €

2024

44 680 km

Benzine

95 pk

Automaat

126 g/km

date

D’Ieteren Mobility Center Wommelgem

Wommelgem

date

Car-Pass

My Way

17 990 €

2021

41 541 km

Benzine

95 pk

Automaat

126 g/km

date

Centr' Auto Charleroi SA - Volkswagen & Commercial Vehicles

Gosselies

date

Car-Pass

My Way