Jean-Francois Christiaens

24 APR 2018

Volvo S90 Ambiance Concept: een ongeziene ervaring

Op het salon van Peking rijdt Volvo een bijzondere S90 voor. Die moet een “ongeziene zintuiglijke ervaring bieden die door middel van visuele elementen, geluid en geuren het welzijn van de inzittenden naar een ongekend hoog niveau tilt.” Alstublieft!

Geen verrassing: Chinese klanten hebben andere verwachtingen dan Europese. In China zijn limousines en andere XXL-berlines veel gewoner dan bij ons. Vooral wanneer ze een hightech en verlicht interieur hebben dat wij beschouwen als teveel bling. Om op deze markt te kunnen verleiden, zegt Volvo het perfecte product te hebben, met de “S90 Ambiance”.

Zeven sferen

Het conceptmodel is een ultraluxueuze versie van Volvo’s topversie, de S90 Excellence. In dit geval kunnen passagiers de sfeer aan boord personaliseren met een app die zeven visuele thema’s combineert met een geluidsbeleving en geuren in het interieur.

Scandinavisch bos

In de praktijk zorgt een lichtgordijn op het dak voor verschillende thema’s, gaande van noorderlicht over een meer tot een Scandinavisch bos. De sfeer gaat van ontspannen tot stimulerend, afhankelijk van wat de passagier wil. Dat wordt dan gecombineerd met een geluidsbeleving en specifieke geuren.

Productie

De Volvo S90 Ambience is weliswaar maar een conceptmodel, maar Volvo wil het concept overzetten naar de S90 Excellence, de exclusieve driezitsversie met First Class-achterbank. Voor China, natuurlijk.

Advertentie
Advertentie
Advertentie