of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

We kozen in oktober het meest voor Duitse premium

<p>Ook in oktober had het “WLTP-effect” nog een invloed op de inschrijvingen van nieuwe auto’s in ons land. Maar daardoor stond er opnieuw een premiummerk bovenaan het klassement, voor de massaconstructeurs.</p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

5 November 2018

Advertentie

Vaak gebeurt het niet: een premiummerk dat het vaakst verkochte merk is op de Belgische markt. In september, toen de cijfers stevig door elkaar geschud werden door de invoering van de WLTP-norm, stond BMW op de eerste plaats. Die positie kon het in oktober vasthouden.

VW, Renault en Peugeot achtervolgen

In oktober werden er 3.354 BMW’s ingeschreven in ons land. Op de tweede plaats staat Volkswagen, met 3.197 auto’s. Renault (3.000) en Peugeot (2.956) strijden om de derde plaats. Het tweede premiummerk in België was in oktober Mercedes, met 2.809 auto’s.

Audi valt terug

De inschrijvingen voelden in oktober nog steeds aanzienlijk het effect van de WLTP-invoering. Dat is onder meer in de cijfers van Audi te zien. Het derde Duitse premiummerk zakte afgelopen maand terug tot de 14de plaats, met amper 1.012 nieuwe inschrijvingen. Dat is nog minder dan Dacia (1.141 inschrijvingen).

Jaaroverzicht

De nieuwe inschrijvingen sinds begin 2018 tonen een lichtjes ander klassement: daar neemt Volkswagen met 47.671 nieuwe inschrijvingen de leiding over in ons land, voor Renault (44.816) en Peugeot (38.276). BMW is vierde, met 35.511 inschrijvingen, net voor Mercedes (31.755). Audi staat op de zevende plaats (26.473), net na Opel (30.252).

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie