all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/3

Aston Martin Vantage AMR: voor puristen

Supersportwagens schrappen steeds vaker hun manuele versnellingsbak, tot grote frustratie van sommige puristen. Speciaal voor hen onthult Aston Martin de op de Vantage gebaseerde AMR, die zijn 510 pk “op de ouderwetse manier” aan de wielen doorgeeft.

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

2 Mei 2019

Advertentie

20190502120240vantageamr11.jpg

Het schrappen van manuele versnellingsbakken ten voordele van geautomatiseerde modules brengt voor supersportwagens heel wat voordelen met zich mee op het vlak van prestaties, comfort en betrouwbaarheid. Toch lijkt een deel van de klanten zich niet bij die trend neer te willen leggen. Voor hen is er nu goed nieuws: Aston Martin monteert in zijn Vantage een nieuwe manuele versnellingsbak met zeven verhoudingen.

20190502120241vantageamr6.jpg

200 exemplaren

Aanvankelijk is deze klassieke overbrenging het voorrecht van een tot 200 exemplaren beperkte reeks met de naam AMR. Maar Aston Martin belooft dat de handbak later ook als optie zal worden aangeboden op de andere versies van de Vantage, nadat deze eerste 200 stuks (aan zo’n 185.000 euro per stuk) verkocht zijn. Dat zou begin 2020 moeten zijn.

20190502120240vantageamr12.jpg

Mercedes-AMG

Handgeschakeld of niet, het hart van de Vantage blijft de lichtmetalen 4.0-V8 biturbo van Mercedes-AMG. Je zal dus met je koppelingspedaal 510 pk en 625 Nm moeten leren temmen bij het wegrijden. Wie dat kunstje goed onder de knie heeft, zou de Vantage AMR van 0 naar 100 km/u moeten kunnen jagen in 4,0 seconden. De topsnelheid blijft 315 km/u.
Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie