Jean-Francois Christiaens

23 MEI 2019

BMW X5 en X7 krijgen M50i als topmotor

Tot nu toe kregen de BMW X5 en X7 een diesel van 400 pk bovenaan hun gamma. Met deze M50i is de rol van topmotor voortaan voorbehouden voor een V8-benzine met twee turbo’s van 530 pk.

20190523093414bmwx7redim.jpg

Tot nu toe deden de sportieve M Performance-modellen van de nieuwe X5 en X7 het alleen met de M50d van 400 pk. Wie liever loodvrij rijdt, kan binnenkort de nieuwe M50i bestellen. Die krijgt een 4,4 liter grote V8 biturbo van 530 pk en 750 Nm. Een indrukwekkend koppel, dat constant beschikbaar is tussen 1.800 en 4.600 tpm.

Minder dan 5

De cavalerie gaat natuurlijk via de vier wielen en een achttrapsautomaat naar de grond. Beide BMW-SUV’s halen 100 km/u in minder dan 5 seconden: 4,3 seconden voor de X5 M50i en 4,7 seconden voor de zwaardere X7 M50i.

20190523093432p90351156highresthe-new-bmw-x5-m50i-.jpg
20190523093422p90351128highresthe-new-bmw-x5-m50i-.jpg

Aanpassingen

De ophanging werd uiteraard aangepast, achteraan wordt standaard een sportdifferentieel voorzien. M Sport-remmen met blauwe remklauwen zijn er uiteraard ook, net als een sportuitlaat die de stem van de V8 beter laat doorkomen.

20190523093427p90351155highresthe-new-bmw-x7-m50i-.jpg
20190523093432p90351131highresthe-new-bmw-x7-m50i-.jpg

De nieuwe X5 M50i en X7 M50i worden vanaf augustus gebouwd in BMW’s Amerikaanse fabriek in Spartanburg, en komen in de herfst op de markt.

Advertentie
Advertentie
Advertentie