Voor zij die de elektrische Peugeot 3008 wat te traag vinden in zijn basisversie (met 213 pk) of als Long Range (met 230 pk), biedt het Franse merk nu een nieuwe variant aan: de Dual Motor. Zoals zijn naam al aangeeft, krijgt die een tweede motor die de achterwielen aandrijft en die het totale vermogen opvoert tot 325 pk. Met als extra bonus dus vierwielaandrijving (aangezien er op elke as een motor zit) voor meer tractie en een efficiëntere wegligging.
Design Peugeot 3008
Zelfde look
Op uiterlijk vlak, op een Dual Motor-logootje onderaan de achterklep na, is deze nieuwe variant van de Peugeot E-3008 identiek aan zijn monomotorige broers. Hij heeft dus nog steeds het profiel van een SUV-coupé en gespierde schouders. Maar het gebrek aan ruitenwisser achteraan ergert ons nog steeds, zeker in ons vochtige klimaat… Verder heb je keuze uit velgen van 19 tot 20 inch.
Beleving Peugeot 3008
Digitale cockpitsfeer
Ook in het interieur verandert er niets voor de Peugeot E-3008 Dual Motor. Het dashboard is opgebouwd in cockpitstijl, met een groot scherm dat bestaat uit een digitaal instrumentendisplay en een centraal aanraakscherm van elk 10 inch in doorsnede. Alle functies zijn te besturen via de menu’s van het centrale scherm, inclusief de airco (via digitale sneltoetsen op een aparte strook), wat niet ideaal is qua ergonomie. Het navigatiesysteem is wel efficiënt: het werkt met TomTom-kaarten en beschikt over een gedetailleerde zoekfunctie voor oplaadpunten, met een automatische preconditionering voor de batterij en een routeplanner die rekening houdt met laadstops.
50 liter kleinere koffer
Achteraan is de beenruimte correct, maar niet indrukwekkend: twee volwassenen kunnen er normaal zitten, zonder meer. De centrale zitplaats is smaller en is vooral geschikt voor kinderen. Ondanks de aflopende daklijn is de hoofdruimte wel mooi, ook in het midden. De toevoeging van een achterste motor betekent helaas ook een verlies van 50 liter aan koffervolume: de bagageruimte van de Dual Motor meet 470 liter met de achterbank op zijn plaats, tegenover 520 liter voor de E-3008 met een enkele motor. En zoek niet naar een extra opbergruimte onder de motorkap voor je laadkabels: net als elke andere E-3008 heeft deze Dual Motor geen frunk.