all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/6

Wanneer de Range Rover een bedrijfsvoertuig wordt …

Doorgaans koop je een Range Rover voor zijn comfort en veelzijdigheid, want dit model kan bijna elk terrein aan. Wie een bedrijfsvoertuig zoekt, zal eerder kiezen voor een meer functionele wagen zoals een pick-up, een 4x4 met dubbele cabine. 

Geschreven door Pierre-Benoit Sepulchre

16 Mei 2024

Advertentie

De Duitse tuner Startech vindt het echter interessant om de luxueuze Britse terreinwagen om te bouwen tot een pick-up. Hiervoor hebben de Duitse ingenieurs simpelweg een stuk van de achterkant verwijderd, terwijl in de koffer het tapijt vervangen werd door een waterdicht en krasbestendig oppervlak.

De koffer werd dus uitgekleed, maar dat geldt niet voor het interieur. Dat is luxueus afgewerkt met leder, koolstofvezel en geborsteld aluminium. Een getinte en verwarmde ruit scheidt het interieur van de laadbak, waarin je golftassen of andere spullen kwijt kunt. Technisch koos Startech voor gigantische 23-duimsvelgen en een V8 (met turbocompressor) van maar liefst 526 pk. In veel landen wordt hij gezien als lichte vracht, wat de import goedkoper maakt.

Pierre-Benoit
							Sepulchre

Pierre-Benoit Sepulchre

Foto’s: Startech

Advertentie