all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/8

Subaru Legacy: voorzichtig veranderen

We hebben geduld moeten oefenen, maar nu is het zover. Subaru presenteert de nieuwe Legacy, te beginnen met de versie voor de Amerikaanse markt. Het is nog even wachten op de eigenschappen van de Europese modellen, maar dit geeft al een goede indicatie.

Geschreven door François Piette

15 Mei 2024

Advertentie

Qua design zorgt Subaru zeker niet voor een revolutie. Sommigen zullen zeggen ‘discreet en elegant’, anderen ‘banaal’. Onze mening ligt ergens in het midden. Het goede nieuws is dat Subaru zijn  tradities voortzet, zoals standaard vierwielaandrijving en de boxermotor met horizontale cilinders.

Safety first

Subaru maakt zijn achterstand in veiligheidsuitrusting goed en voorziet de Legacy van een centrale camera die waakt over de dode hoeken en over het verkeer wanneer je achteruit rijdt en waarschuwt als de auto van zijn rijvak afwijkt. Ook een adaptieve snelheidsregelaar en antibotsfunctie met automatische noodrem zijn aanwezig.

Motoren

Momenteel kennen we alleen de krachtbronnen voor de Amerikaanse markt: een 2.5 viercilinder boxer met 175 pk en een 3.6 zescilinder boxer met 256 pk. Beide motoren worden standaard gekoppeld aan een continu variabele automaat, de Lineartronic CVT. 

François
							Piette

François Piette

Foto’s: Manufacturer

Advertentie