Vroom

5 JUL 2021

Subaru XV: discrete facelift

Subaru frist zijn compacte cross-over op. Qua design zijn de wijzigingen (zeer) beperkt, maar de XV krijgt wel een meer complete uitrusting en verbeterde technologie.

20210705111123subaruxv(1).jpg

De kleine cross-over van Subaru ondergaat een opfrisbeurt, al zie je de verschillen nauwelijks. De Japanse autobouwer zegt dat de voorbumper hertekend is, maar je moet al een kenner van het merk zijn om dat te merken. Wanneer je het vorige modeljaar ernaast zet, merk je een nieuw radiatorrooster en een paar kleine retouches aan bijvoorbeeld de mistlampen.

X-Mode om weg van het asfalt te gaan

20210705111123subaruxv(3).jpg

Niet dat het zo belangrijk is, maar de XV met zijn sympathieke look van een kleine offroader speelt daar in dit geval niet vals mee. Subaru claimt namelijk dat hij zich effectief weg van het asfalt kan wagen dankzij een geoptimaliseerde X-Mode. Vergeet niet dat deze cross-over standaard met vierwielaandrijving wordt geleverd. Hij laat de keuze tussen twee verschillende rijprogramma’s die het koppel tussen de assen verdelen: Sneeuw/Stof en Diepe sneeuw/Modder. De meest ‘luxueuze’ versies krijgen nu een camera vooraan mee voor de meest delicate situaties in de stad, maar ook in lastig terrein.

Frisse kleuren

20210705111123subaruxv(2).jpg

Verder wil Subaru wat kleur brengen in het leven van zijn klanten met frisse laktinten. De 1.6 is verkrijgbaar in Lapis Blue Pearl terwijl de e-Boxer kan kiezen voor nieuwe gele of blauwe toetsen. In het interieur is een nieuwe combinatie van donkerblauw en donkergrijs leder beschikbaar in de Premium-versie. De hertekende XV staat vanaf juli bij de dealers en kost dan minstens 25.995 euro.

20210705111124subaruxv(4).jpg

Advertentie
Advertentie
Advertentie