all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

Claudia Schiffer moet merkimago Opel opkrikken

<span>Opel wil zich nadrukkelijker profileren als Duits automerk. Fotomodel en Unicef-ambassadrice Claudia Schiffer wordt het gezicht van een nieuwe imagocampagne.&nbsp;</span>

Geschreven door Robin Van den Bogaert

13 Mei 2024

Advertentie

Duitse autobouwers genieten wereldwijd een uitstekende reputatie en daar wil Opel in de toekomst sterker op inspelen. De warme radiostem van Vic De Wachter vertelt je vandaag al dat je morgen met een “Duitse klassewagen” kunt rijden door een Opel uit stock te kopen.

In januari start een nieuwe campagne op Europese tv-zenders, behalve in Duitsland (om evidente redenen) en het Verenigd Koninkrijk (waar Opels als Vauxhall verkocht worden). Hiervoor werd niemand minder dan Claudia Schiffer aangetrokken als ambassadrice. Op het einde van elke spot, brengt ze de slotzin It’s a German.

Te sexy                 

Het is niet de eerste keer dat de Duitse schone wordt ingeschakeld om een automerk te promoten. In 1997 figureerde ze ook al in reclamespotjes met de Citroën Xsara, de voorloper van de C4. Een filmpje waarin Schiffer stript en zogezegd naakt in de Xsara gaat zitten, werd toen van het scherm gehaald wegens ‘te sexy’.

Robin Van den Bogaert

Foto’s: Manufacturer

Advertentie