all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/2

Deze hypercar heeft “benzine en lawaai” nodig

De Duitse tuner Gemballa is welgekend onder Porsche-liefhebbers om zijn wilde creaties op basis van de 911. Maar het is ook een volledig zelfstandige constructeur die zijn eigen sportwagens bouwt, zoals dit toekomstige en voorlopig nog naamloze model. De technische details zullen puristen echter gegarandeerd aanspreken.

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

5 November 2019

Advertentie

20191105093149gemballa.jpg

Het monster ziet er in elk geval bijzonder agressief uit. De exacte technische gegevens kennen we nog niet, maar de constructeur spreekt trots over de modernste technologie en aerodynamica. Betekent dat dan dat er een elektromotor onder de kap ligt? Allesbehalve: Gemballa meldt zich te concentreren op “het bouwen van een van de laatste pure sportwagens, een moderne klassieker met een buitengewone look en prestaties”.

20191105093132gemballa.jpg

“Elektrisch? Niet cool”

De constructeur gaat nog een stap verder: “Een Gemballa heeft benzine en lawaai nodig. Al die nieuwe trends zijn niet cool…”. Dat zijn niet mis te verstane woorden. Hoewel: de hypersportwagen wordt aanvankelijk aangedreven door een benzinemotor, maar het merk zou toch ook nadenken over een hybride aandrijflijn. De beloofde prestaties zijn in elk geval spectaculair: 0 naar 200 km/u in 6,5 seconden. Deze toekomstige hypercar richt zich ook echt op puristen, aangezien hij zelfs nog met een manuele versnellingsbak verkrijgbaar zal zijn. Tegen de stroom in, dus…
Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie