all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/6

Dit is de allereerste 911 cabrio van Singer!

En net als de Singer coupés werd hij volledig opnieuw ontwikkeld.

Écrit par Arnaud Henckaerts

17 Août 2022

Publicité

Het Amerikaanse Singer maakt al sinds 2009 restomods op basis van de Porsche 911 en staat bekend om het oog voor detail en de bijzonder hoge kwaliteit van zijn modellen… die ook een heftig prijskaartje dragen. Singer-modellen zien er klassiek uit, maar ze zijn volledig opnieuw ontworpen, met moderne materialen en technieken. Eerder dit jaar breidde Singer zijn aanbod uit met de allereerste Turbo, nu is het de beurt aan de eerste 911 cabrio van het bedrijf (al bouwde het wel enkele Targa-modellen).

Herkenbaar maar volledig anders

Net zoals de andere modellen van Singer startte ook deze cabrio zijn leven als een 964, de 911-generatie die tussen 1989 en 1994 gebouwd werd. Hij werd echter volledig herwerkt, ‘reimagined’ noemt Singer het, en lijkt meer op de vroegere 930 Turbo met zijn kenmerkende bumpers en achtervleugel. Maar alle koetswerkpanelen zijn sowieso volledig nieuw en gemaakt uit licht koolstofvezel. Hoewel hij vertrouwd oogt, is ook deze Singer dus helemaal anders dan bestaande 911-modellen. De stoffen kap opent elektrisch.

Naar het interieur ging even veel aandacht als naar het koetswerk. De nieuwe eigenaar koos voor een eenvoudig maar klassevol ogend houten dashboard en een speciale geruite stof voor de deurpanelen en de inserts in de leren kuipzetels. De typische 5 klokken voor de neus van de bestuurder bevestigen dat dit een klassieke 911 is, maar er is ook een draadloze telefoonoplader, want het is nu eenmaal 2022.

964 ‘Turbo Study’

De naam van deze creatie is ‘Turbo Study’, dus drie keer raden wat er onder de motorkap zit… De 3.8 liter grote twin-turbo flat-six van Singer natuurlijk. Het luchtgekoelde blok levert hier 510 pk, die via een handgeschakelde zesbak naar de achterwielen gestuurd worden. Veel vermogen, dus vroeg de eigenaar carbon-keramische remschijven om het geheel veilig tot stilstand te kunnen brengen.

De prijs van dat alles? Onbekend, maar reken op meer dan een half miljoen! Wil je er zelf één? Dan zal je geduld moeten hebben, want Singer heeft een wachtlijst van meerdere jaren.


Arnaud
							Henckaerts

Arnaud Henckaerts

Photos: Singer Vehicle Design

Publicité

Acheter une Porsche 911 ou une voiture similaire

99 990 €

2018

59 898 km

Essence

370 ch

Automatique

190 g/km

date

Dumarey

Torhout

date

Car-Pass

Land Rover Approved

27 900 €

2001

275 000 km

Essence

300 ch

Manuelle

Occasion

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-

67 900 €

1981

158 000 km

Essence

204 ch

Manuelle

Occasion

date

Geurts Car Center

Genk / Bosdel

date

-

84 991 €

2012

74 427 km

Essence

400 ch

Automatique

210 g/km

date

B&O Diest NV

DIEST

date

-

39 990 €

2002

97 000 km

Essence

- ch

Automatique

Occasion

date

Garage Kose

Chatelineau

date

-

31 000 €

2001

158 000 km

Essence

300 ch

Manuelle

295 g/km

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-

82 900 €

2012

50 874 km

Essence

400 ch

Automatique

205 g/km

date

Jaguar Land Rover Dejonckheere Kortrijk

Kortrijk

date

-

150 000 €

1980

306 387 km

Essence

204 ch

Automatique

0 g/km

date

Garage Autostroo

Damme

date

-