all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

1/4

Jetta is nieuwe “instapmerk” van Volkswagen

<p>Volkswagen begint met een nieuw merk, dat Jetta heet. Dat moet jongeren verleiden met “toegankelijke” producten.</p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

28 Februari 2019

Advertentie

20190228131822db2019al00352medium.jpg

Jetta is natuurlijk geen onbekende naam bij Volkswagen. Eind jaren 70 verscheen die voor het eerst op de sedanversie van de Golf. Die wordt nog steeds aangeboden op sommige markten, zoals de Verenigde Staten en is mateloos populair in China. En het is precies voor die markt dat het nieuwe dochtermerk bedoeld is.

Volkswagen slaagt de handen in elkaar met het Chinese bedrijf FAW om Jetta te positioneren als betaalbaar alternatief voor de klassieke producten uit de Volkswagen-catalogus. Op die manier moet het mikken op jongere klanten die kiezen voor lokale Chinese merken.

20190228131822db2019au00311medium.jpg

2 modellen

Eind dit jaar moet de verkoop in China beginnen. Jetta begint alvast met twee modellen: een SUV en een berline. Later moet er nog een tweede SUV volgen.

20190228131822db2019au00310medium.jpg
20190228131822db2019au00312medium.jpg

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Advertentie