Hij ziet er bijna identiek uit als de coupé GranTurismo, maar net als zijn tegenhanger met verbrandingsmotor heeft de Maserati GranCabrio Folgore een stoffen kap gekregen. Een soepel dakje dat in slechts 14 seconden op- en neerklapt, en dat tot aan een snelheid van 50 km/u. Qua meergewicht laat de volledig elektrische Italiaanse cabrio slechts 80 kilo extra optekenen ten opzichte van de coupéversie. Dat betekent echter nog steeds een totale massa van... 2.340 kilo. Voor de rest krijgt de GranCabrio natuurlijk ook dezelfde technische fiche als de GranTurismo Folgore.

Tot 610 kW (830 pk) en 447 km autonomie 

De Maserati GranCabrio Folgore is uitgerust met dezelfde drie elektromotoren als de coupéversie, die in totaal tot 610 kW (830 pk) en 1.350 Nm koppel opwekken! Het resultaat is een cabrio die in amper 2,8 seconden van 0 tot 100 km/u kan optrekken, met een topsnelheid van 290 km/u. En dat met de haren in de wind! De Italiaanse schone geniet ook van dezelfde T-vormige batterij van 92,5 kWh, waarvan je echter maar 83 kWh kan benutten. Dat levert een maximale actieradius op van 419 tot 447 km. Dankzij de 800 V-architectuur kan je gelukkig wel supersnel opladen, tot 270 kW, om 100 km autonomie terug te winnen in amper 5 minuten en om van 20 tot 80% te kunnen bijladen in 18 minuten.

Haren in de wind... en motorgeluid in de oren? 

De Italiaanse constructeur met de drietand heeft echter niet zomaar het dak van de GranTurismo Folgore gezaagd, noch zomaar een paar elektromotoren in de GranCabrio gestoken om deze Folgore-versie te bekomen. Maserati heeft het model ook uitgerust met een geluidsgenerator die het timbre van een elektromotor en dat van een Maserati-V8 combineert! We zijn benieuwd om te horen hoe dat klinkt, maar ook naar de prijzen en de lanceringsdatum van dit derde volledig elektrische model van Maserati.