François Piette

13 FEB 2004

Ontwerpstudie Jeep® Rescue, ongeëvenaarde mogelijkheden op extreem zwaar terrein

De ontwerpstudie Jeep Rescue combineert de legendarische mogelijkheden van de terreinwagens van Jeep met de allernieuwste opsporings- en reddingstechnieken, en kan dardoor de meest ontoegankelijke gebieden bereiken. De configuratie van de Rescue maakt het mogelijk om haast volledig “open” te rijden: hij is voorzien van een neerklapbare voorruit, een inschuifbare achterruit, een schuifdak vooraan en een kap achteraan. Ten slotte kunnen ook nog de vier deuren gedemonteerd worden De carrosserie van de Jeep Rescue die op langsliggers rust, heeft een gloednieuwe architectuur gekregen. Het chassis dat 2.000 mm breed is, heeft een wielbasis van 3.124 mm en is met banden van 37” uitgerust. Daarmee kan de Jeep Rescue elke hindernis op zijn weg overwinnen. De Jeep Rescue die vijf personen kan vervoeren en door een dieselmotor aangedreven wordt, is in de eerste plaats als reddingsvoertuig ontworpen. De veiligheids- en reddingsuitrusting is dan ook indrukwekkend:  Een generator van 10 kW (wisselstroom)  Een driedimensionaal topografisch programma en een topografisch navigatiesysteem  Een passieve infrarood camera (warmtecamera) die bij zoekacties naar vermiste personen gebruikt wordt  Een satelliettelefoon, een VHF-radio, een digitale videocamera met satelliettransmissie  Opbergbare 4-punts harnassen voor de inzittenden  Een verlichting van de omgeving van de auto  Een witte, verdragende en energiezuinige schijnwerper voor opzoekingen.  Opklapbare stoelen achterin  Lieren met afstandsbediening – voor en achter

Source : Jeep®
Advertentie
Advertentie
Advertentie