of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/4

Pirelli verzamelt meer dan 22.000 pk op circuit

<p>In 1978 zette Pirelli 140 auto’s bij elkaar om de “P” uit zijn logo te vormen. 40 jaar later doet de bandenfabrikant het opnieuw. Deze keer gebruikt het daarvoor stevig materiaal…</p>

Geschreven door Jean-Francois Christiaens

9 Mei 2018

Advertentie

Het oorspronkelijke opzet was beklemtonen dat de banden pasten op verschillende auto’s, modellen en stijlen. Om de veertigste verjaardag van die originele campagne in de verf te zetten, maakte Pirelli nu een gespierde interpretatie van de foto.

150 mensen

Deze keer staan er “amper” 41 auto’s op de foto. Maar alleen racewagens: de GT3’s uit de Blancpain GT Series bijvoorbeeld. Pirelli beklemtoont daarmee dat het de officiële bandenleverancier is van dit kampioenschap. Op 80 meter asfalt van het circuit van Monza staat iets meer dan 22.000 pk bij elkaar. In totaal waren er niet minder dan 150 mensen nodig voor deze hoofdletter P.

Jean-Francois
							Christiaens

Jean-Francois Christiaens

Foto’s: Pirelli / Eros Maggi

Advertentie