of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

{"fr":"Porsche 911 grise roulant sur une route sinueuse et ensoleillée.","nl":"Grijze Porsche 911 rijdt op zonnige, kronkelige weg."}
{"fr":"Deux voitures Porsche garées sous un abri moderne entouré de verdure.","nl":"Twee Porsche-auto's geparkeerd onder een moderne luifel omgeven door groen."}
1/20

Porsche 911 Turbo S (2026): 711 pk dankzij T-Hybrid-technologie!

De nieuwe Turbo S is voortaan de krachtigste productieversie van de Porsche 911 ooit, met zijn 523 kW (711 pk) en 800 Nm koppel uit een hybride zescilinder boxermotor!

Geschreven door Sébastien Vanhouche

7 September 2025

Advertentie

Net voor het officiële begin van het autosalon in München trekt Porsche alvast het doek van de Turbo S-versie van de 992.2-generatie van zijn legendarische sportwagen. En met reden: deze nieuwe Turbo S is de krachtigste 911 die ooit in productie werd genomen, dankzij zijn nieuwe hybride aandrijflijn!

Na de 911 GTS is het nu de beurt aan de Turbo S om gebruik te maken van Porsche’s T-Hybrid-technologie. Het systeem bevat onder meer een compacte batterij van 1,9 kWh, vooraan gemonteerd voor een betere gewichtsverdeling. Die voorziet zowel de elektrische turbo als een elektromotor van energie, die rechtstreeks geïntegreerd is in de 8-traps PDK-transmissie. Ondanks de complexiteit en de extra componenten, weegt deze nieuwe 911 Turbo S slechts 85 kg meer dan zijn voorganger. Een technische prestatie, zeker omdat, in tegenstelling tot de GTS, deze Turbo S niet één maar twee elektrische turbo’s aan boord heeft. Het resultaat? De krachtigste 911 ooit geproduceerd!

Grijze Porsche 911 Turbo S geparkeerd onder een moderne carport bij zonsondergang. Achteraanzicht van de Porsche 911 Turbo S, geparkeerd bij een moderne minimalistische woning. Grijze Porsche 911 geparkeerd voor een moderne woning, elegant en tijdloos ontwerp.
Advertentie

523 kW (711 pk), 800 Nm koppel…

De 3,6 liter-biturbo zescilinder boxermotor van de nieuwe Porsche 911 Turbo S levert in totaal 523 kW (711 pk) en 800 Nm koppel. Daarmee is hij 45 kW (61 pk) krachtiger dan de vorige generatie. Het volledige koppel is zelfs al beschikbaar vanaf slechts 2.300 t/min! Zoals steeds wordt het vermogen via de vier wielen overgebracht dankzij de 8-traps PDK-versnellingsbak. De extra paarden zorgen voor een sprint van 0 naar 100 km/u in slechts 2,5 seconden, twee tienden sneller dan voorheen. De kaap van 200 km/u wordt bereikt in amper 8,4 seconden, en de topsnelheid bedraagt 322 km/u. Ook op het circuit levert dat winst op: op de Nürburgring Nordschleife klokte de nieuwe Turbo S af op 7:03,92 minuten. Dat is 14 seconden sneller dan zijn voorganger!

Zilveren Porsche 911 op panoramische weg bij zonsondergang. Porsche 911 Duitse weg bocht, sportwagen achterzijde, dynamisch rijden. Porsche 911 op panoramische weg, met focus op prestaties en aerodynamisch ontwerp.
Advertentie

… en al het nodige om het vermogen op de weg te krijgen

Om al dat vermogen op de weg over te brengen, krijgt de nieuwe Porsche 911 Turbo S achteraan bredere banden: ze meten nu 325 mm. Voor een betere koeling van de aandrijflijn en de standaard keramische PCCB-remmen (420 mm vooraan, 410 mm achteraan), kreeg de voorbumper actieve verticale koellamellen. Achteraan zijn er, net als bij zijn voorganger, een uitschuifbare en kantelbare spoiler, én een nieuwe achterbumper met uitlaatpijpen in titanium.

Zwarte Porsche 911 Cabriolet op modern oprit met palmbomen en wit gebouw. Zwarte Porsche cabriolet op kronkelige weg, rode kap, snelheid en elegantie van bovenaf. Zwarte Porsche 911 Cabriolet rijdt op een bochtige kustweg met uitzicht.
Advertentie

Wanneer en tegen welke prijs komt de nieuwe Porsche 911 Turbo S naar België?

Voorlopig wordt de nieuwe Porsche 911 Turbo enkel als "S"-versie aangeboden, maar wél in zowel coupé- als cabriovorm. Net als bij sommige extremere versies van de 992.2 is hij standaard uitgevoerd als tweezitter. De achterbank kan wel zonder meerprijs als optie worden toegevoegd. En de prijzen? De nieuwe Porsche 911 Turbo S Coupé start in België vanaf 276.162,61 euro. De Cabriolet is bijna 14.500 euro duurder en begint bij 290.601,27 euro. De eerste leveringen worden verwacht tegen eind 2025 of begin 2026.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie

Koop een Porsche 911 of vergelijkbare auto

249 950 €

2022

13 112 km

Benzine

650 pk

Automaat

272 g/km

date

Mazuin Fosses - Volkswagen & Commercial Vehicles

Fosses-La-Ville

date

Car-Pass

My Way

99 990 €

2018

59 898 km

Benzine

370 pk

Automaat

190 g/km

date

Dumarey

Torhout

date

Car-Pass

Land Rover Approved

84 991 €

2012

74 427 km

Benzine

400 pk

Automaat

210 g/km

date

B&O Diest NV

DIEST

date

-

27 900 €

2001

275 000 km

Benzine

300 pk

Manueel

Tweedehands

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-

150 000 €

1980

306 387 km

Benzine

204 pk

Automaat

0 g/km

date

Garage Autostroo

Damme

date

-

59 990 €

1974

109 000 km

Benzine

150 pk

Manueel

Tweedehands

date

Geurts Car Center

Genk / Bosdel

date

-

39 990 €

2002

97 000 km

Benzine

- pk

Automaat

Tweedehands

date

Garage Kose

Chatelineau

date

-

31 000 €

2001

158 000 km

Benzine

300 pk

Manueel

295 g/km

date

CONVERTIBLE SPRL DAVID GUISSARD

Burdinne

date

-