of


Nog geen account?

Dagelijkse nieuwsbrief

We brengen je dagelijks het beste autonieuws

Wekelijkse nieuwsbrief

We brengen je wekelijks het beste autonieuws


Heeft u al een account?

1/7

Range Rover Electric speelt op ijs

Land Rover laat de eerste beelden zien van zijn toekomstige Range Rover Electric zonder camouflage, en vertelt ons meer over zijn innovatieve tractiecontrole.

Geschreven door Sébastien Vanhouche

23 April 2024

Advertentie

De Britse constructeur heeft de eerste beelden van zijn elektrische vlaggenschip gedeeld. De foto's zijn gemaakt in Zweden tijdens wintertests van het model, waarop we het luxebeest zonder enige camouflage kunnen zien! Al moeten we toegeven dat dat niet veel verschil maakt, want het design van de elektrische Range Rover lijkt identiek te zijn aan dat van de versie met verbrandingsmotor. Naast het design zien we ook dat de ingenieurs van het Britse merk niet alleen hard hebben gewerkt aan de poolcirkel, maar zich ook goed hebben geamuseerd tijdens het testen van de capaciteiten van hun eerste elektrische SUV.

Elektromotor voor elk wiel van de Range Rover?

Om ervoor te zorgen dat de "terreincapaciteiten van de Range Rover ongeëvenaard blijven", heeft Land Rover een volledig nieuw tractiecontrolesysteem ontwikkeld voor de elektrische Range. Het merk vertelt dat "de Range Rover Electric het wielslipmanagement rechtstreeks verdeelt onder elke regelunit, waarmee de reactiesnelheid wordt teruggebracht van ongeveer 100 milliseconden naar slechts 1 milliseconde. Het systeem werkt in harmonie met de stabiliteits- en chassiscontrole om een nog verfijndere rijervaring te bieden." Betekent dit dat de elektrische Range Rover wordt uitgerust met een elektromotor voor elk wiel, zoals de aanstaande elektrische Mercedes G-Klasse? Het zou best kunnen, gezien de prestaties die de constructeur eind 2023 al aankondigde.

Prestaties van het hoogste niveau!

Land Rover wil de lat duidelijk (heel) hoog leggen met zijn nieuwe elektrische vlaggenschip. Naast deze nieuwe soort tractiecontrole kondigde de Britse constructeur eerder al aan dat de Range Rover Electric een doorwaaddiepte krijgt van 85 cm. Zijn MLA-architectuur op 800 V zou dan weer even indrukwekkend moeten zijn bij het opladen als bij het ontladen. Land Rover heeft namelijk al aangekondigd dat de Range op batterijen even performant wordt als de SV met zijn 4,4 liter-V8 van 615 pk en een sprint van 0 tot 100 km/u in 3,5 seconden! Het is nu vol ongeduld wachten op de officiële presentatie van het model om alle details te weten te komen.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Advertentie

Koop een Land Rover Range Rover of vergelijkbare auto

Land Rover

Range Rover Sport

236 490 €

-

0 km

Benzine

635 pk

Automaat

274 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

-

Land Rover

Range Rover

187 990 €

2024

4 293 km

Hybride

551 pk

Automaat

15 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

-

Land Rover Approved

Land Rover

Range Rover Velar

84 990 €

2025

8 500 km

Hybride

400 pk

Automaat

40 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

-

Land Rover Approved

Land Rover

Range Rover

184 990 €

2025

3 000 km

Hybride

551 pk

Automaat

19 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

-

Land Rover Approved

Land Rover

Range Rover Sport

87 269 €

-

1 000 km

Diesel

211 pk

Automaat

182 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

-

Land Rover

Range Rover Velar

51 950 €

2022

79 200 km

Hybride

400 pk

Automaat

50 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

Car-Pass

Land Rover Approved

Land Rover

Range Rover Velar

78 990 €

-

0 km

Hybride

400 pk

Automaat

40 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

-

Land Rover

Range Rover Evoque

37 950 €

2021

41 545 km

Hybride

309 pk

Automaat

44 g/km

date

Jaguar Land Rover Metropool Zuid

Aartselaar

date

Car-Pass

Land Rover Approved