all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

{"fr":"Prototype de voiture camouflée sur route, soulignant son design novateur et futuriste.","nl":"Camouflage prototype van een auto op de weg, benadrukt innovatief en futuristisch ontwerp."}
{"fr":"Prototype de voiture camouflé sur route, illustrant l'innovation automobile moderne.","nl":"Camo-prototype van een auto op de weg, illustrerend moderne autodynamiek."}
1/5

Scoop: Cupra bereidt de komst van zijn Raval voor

Onze spionnen hebben een gecamoufleerd exemplaar betrapt van de nieuwe, 100 % elektrische stadswagen van het Spaanse merk. Stelt Cupra in 2025 zijn Raval voor?

Geschreven door Sébastien Vanhouche

30 September 2024

Advertentie

Terwijl de lancering van de Volkswagen ID.2all met een jaar uitgesteld zou kunnen worden, hebben onze spionnen een gecamoufleerde auto gefotografeerd die wel heel erg lijkt op de toekomstige Cupra Raval, tijdens testwerk in Duitsland. Zou de kleine Spanjaard in 2025 het levenslicht zien, nog voor zijn Duitse neef?

De Cupra Raval, die voor zijn looks teruggrijpt naar de vorig jaar in verschillende uitvoeringen voorgestelde UrbanRebel Concept, is niets meer of minder dan de Spaanse neef van de VW ID.2all. Het is dus een 100 % elektrische stadswagen met een lengte van ongeveer 4 meter en een wielbasis van zo’n 2,6 meter. We gaan ervan uit dat hij ook een gelijkaardige binnenruimte krijgt, even groot als een Golf, en een koffer die bijna 500 liter bagage kan slikken. Hij zou echter een meer dynamische look krijgen dan zijn Duitse neef.

Tot 450 km rijbereik?

De Cupra Raval, die in het gamma van het jonge Spaanse merk een plek krijgt onder de Born, zal gebruik maken van hetzelfde ‘MEB Entry’-onderstel als de ID.2all. Het wordt dus een voorwielaangedreven model met één enkele, 166 kW (226 pk) sterke motor. Een VZ-variant is echter niet uitgesloten. Één van de conceptmodellen die Cupra van de UrbanRebel toonde, was immers een variant met een vermogen dat opliep tot 320 kW (435 pk)! Ongeacht zijn aandrijving zou de Cupra Raval een batterij krijgen van 38 of 56 kWh. Met die laatste zou hij een WLTP-gehomologeerd rijbereik kunnen bieden van zo’n 450 km. Zijn laadvermogen van 125 kW zou een laadtijd van 10 % naar 80 % betekenen in een twintigtal minuten.

Afspraak in 2025, maar hoeveel gaat hij kosten?

Een meer gestileerde en meer dynamische look dan de Volkswagen ID.2all zou ook betekenen dat de Cupra Raval duurder wordt… De vanafprijs zal dus waarschijnlijk boven de € 25.000 uitkomen, maar wel een stuk lager dan de € 43.050 die Cupra op dit moment vraagt voor de Born. Voor meer details is het wachten op de officiële voorstelling en de productiestart in de Spaanse fabriek in Martorell. En tot nader order staat die voorstelling nog steeds gepland in 2025.

Sébastien
							Vanhouche

Sébastien Vanhouche

Foto’s: Automedia

Advertentie