François Piette

28 APR 2010

Toyota Corolla: schoonheidsoperatie

De Toyota Corolla is een waar internationaal fenomeen met een onwaarschijnlijke commerciële carrière. Net als de Porsche 911 of de Range Rover is hij onvermerwbaar in het automobiellandschap. In Europa werd de vervanger nochtans ‘Auris’ gedoopt. Voor de liefhebbers bleef er echter een traditionele Corolla sedan in de catalogus. Na een mindere periode met tal van terugroepacties, wil Toyota positief voor de dag komen met een facelift van de Corolla.

Dynamischer en van betere kwaliteit

Vooraan werd de Corolla lichtjes bijgeschaafd. Hij oogt dynamischer en zou beter in de smaak vallen bij de Europese klant. Achteraan vallen de nieuwe lichten op. Eén van de minpunten die telkens terugkwamen in de pers, was de kwaliteit van het interieur. Daar wordt nu een mouw aangepast. Een nieuw stuur en verfijnde materialen zetten de Corolla weer op het goede spoor.

Onder de kap

Toyota Optimal Drive combineert het beste van twee werelden: veel vermogen en een laag verbruik. De 2 liter dieselmotor levert nog altijd 126 pk, maar de CO2-uitstoot daalt met 10 g/km tot 136 g/km. De 1.4 D-4D is een leuk alternatief met 90 pk, een gemiddeld verbruik van 4,7 l/100 km en een C02-uitstoot van 125 g/km. Bij de benzinemotoren vinden we de 1,33 liter met 100 pk terug die al enkele andere Toyota’s aandrijft. Daarboven vinden we de 1,6 liter met 130 pk.
 

Advertentie
Advertentie
Advertentie