François Piette

22 JUN 2017

Volvo: Polestar wordt merk van elektrische sportwagens

Polestar is voor Volvo wat AMG voor Mercedes is: een sportieve afdeling binnen het merk. Die afdeling slaat nu een nieuwe richting in.

Binnenkort zal alles veranderen bij Polestar. Het blijft niet langer een afdeling, maar een volledig afzonderlijk merk dat gespecialiseerd is in krachtige elektrische auto’s. Een gedurfde evolutie, zeker met Thomas Ingenlath aan het hoofd, ex-Senior Vice President Design bij Volvo. “Het feit dat Thomas het stuur overneemt bij Polestar getuigt van ons engagement voor een volledig zelfstandig en eigen merk binnen de Volvo Car Group”, zegt Håkan Samuelsson, President & CEO bij Volvo Cars.

Wordt het volledige Volvo-gamma ingrijpend elektrisch?

Håkan Samuelsson voegt toe: “Polestar moet een geloofwaardige concurrent worden op de markt van de krachtige elektrische auto’s. Met Polestar zullen we elektrische auto’s kunnen aanbieden aan de meest veeleisende chauffeurs op de markt.” Polestar zal uiteraard van synergieën met Volvo kunnen profiteren voor schaalvoordelen.

Geschiedenis van 21 jaar

Volvo Cars verwierf Polestar Performance volledig in juli 2015. De samenwerking tussen de twee merken dateert al van 1996 in de autosport. De ambitie van Polestar is om Polestar-auto’s op de markt te brengen zonder Volvo-logo en tegelijk modellen van de Zweedse constructeur te tunen onder het merk “Polestar Engineered”.

Advertentie
Advertentie
Advertentie