Prijs Renault 5 Turbo 3E start vanaf €155.000!
Niet alleen de bouw en prestaties doen denken aan een supercar, ook de prijs van de Renault 5 Turbo 3E past perfect bij zijn benaming als ‘mini-supercar’...
Dagelijkse nieuwsbrief
We brengen je dagelijks het beste autonieuws
Wekelijkse nieuwsbrief
We brengen je wekelijks het beste autonieuws
Niet alleen de bouw en prestaties doen denken aan een supercar, ook de prijs van de Renault 5 Turbo 3E past perfect bij zijn benaming als ‘mini-supercar’...
De Renault 5 E-Tech electric zal binnenkort verkrijgbaar zijn in een speciale Roland-Garros-editie, die hommage brengt aan het Franse Grand Slam tennistoernooi, voor een prijs van 36.400 euro.
Renault wint opnieuw de verkiezing van Auto van het Jaar, deze keer met de 5 E-Tech en zijn sportieve tegenhanger, de Alpine A290.
Voor minder dan 25.000 euro kun je al uitstekende SUV’s, 7-zitters en zelfs verschillende elektrische auto’s kopen!
De Renault 5 Turbo 3E met zijn twee elektromotoren van samen meer dan 500 pk op de achterwielen komt daadwerkelijk op de markt!
Voordat we onze top 5 compacte elektrische auto's onthullen, is het misschien goed om eerst te verduidelijken wat we onder "compact" verstaan…
De Renault 5 E-Tech electric heeft veel meer te bieden dan enkel een knap retro-futuristisch snoetje. En dat kunnen we bewijzen, met deze 7 kenmerken in cijfers uitgedrukt!
De Renault 5 E-Tech Electric krijgt een lagere vanafprijs in België dankzij een batterij van 40 kWh, voor een actieradius tot 300 km, en een nieuwe Evolution-versie.
De Renault 5 is terug, met een neo-retro styling én een elektrisch hart. Voor de stijl vielen we meteen, nu even kijken hoe hij rijdt.
De Renault 5 E-Tech wordt wel degelijk beschikbaar vanaf 25.000 euro in 2025, maar voorlopig kan je hem enkel als topversie krijgen vanaf 32.900 euro.
Een reeks patenten gepubliceerd op de website van de WIPO heeft het definitieve uiterlijk van de Renault 5 E-Tech Electric onthuld. Oeps...
De Renault 5 E-Tech wordt op 26 februari voorgesteld met een autonomie van 400 km en een batterij van 52 kWh. Een kleiner pakket van 40 kWh moet later een vanafprijs van 25.000 euro mogelijk maken.
Renault heeft enkele foto's van de productieklare elektrische R5 getoond, maar het model zit nog onder een bijzondere laag camouflage...
De moderne en elektrische Renault 5 belooft een betaalbare prijs en een plezierig weggedrag, naast een look die trouw blijft aan zijn iconische voorganger. Wat dat laatste betreft, lijken deze testprototypes die aanpak te bevestigen.
CMF-B EV: zo heet het nieuwe platform dat de productiekosten moet drukken en tegelijk het rijgedrag van de toekomstige elektrische R5 moet verbeteren. Met een nieuwe motor en een nieuwe batterij hoopt Renault de basisingrediënten in handen te hebben voor een nieuw succesnummer in het elektrische tijdperk.
Nu de 50ste verjaardag van de R5 stilaan op zijn einde loopt, maken we van de gelegenheid gebruik om nog een laatste keer de meest indrukwekkende versie te belichten aan de hand van 4 iconische versies.
De iconische Renault 5 krijgt een moderne make-over om zijn elektrische toekomst voor te bereiden. En hij wordt geveild voor het goede doel!
Deze restomod is het product van het kleine Frans-Amerikaanse Legende Automobile. Je vindt hier geen elektromotoren of batterij, maar wel een turboviercilinder van 400 pk en een manuele versnellingsbak.
Het merk met het ruitje heeft een van zijn populairste modellen ooit van onder het stof gehaald.
Een carrière van 12 jaar, bijna 5,6 miljoen verkochte exemplaren en een onvergelijkbaar smoelwerk: de Renault 5, de voorvader van de Clio, was zonder twijfel een superster.