Belgique🇧🇪, Danemark🇩🇰 et Pays-Bas🇳🇱 lancent un appel à la @EU_Commission pour des véhicules à zéro émission.
L'urgence climatique n'attend pas.
J'ai signé cet appel pour donner un signal clair et faire de la voiture #CO² neutre une norme accessible à tou.te.s! pic.twitter.com/EtFMaWAsBx
“De klimaatcrisis wacht niet” heeft minister van mobiliteit Georges Gilkinet vanmorgen getweet. Samen met minister van energie Tinne Van der Straeten lanceerde hij “een oproep aan de Europese Commissie om te kiezen voor voertuigen met nuluitstoot”. Deze oproep is een gezamenlijk initiatief van België, Nederland en Denemarken en krijgt steun van Oostenrijk, Griekenland, Litouwen, Luxemburg en Malta.
België neemt samen met 🇩🇰 en 🇳🇱 voortouw en vraagt aan @EU_Commission einddatum voor verkoop nieuwe wagens met verbrandingsmotor.
Zo zorgen we voor boost elektrische wagens
✅ propere lucht
✅ minder CO2-uitstoot
✅ meer jobs#poweredbyBelgiumhttps://t.co/kVXYS2ieG4
Minder werkloosheid door elektrische auto?
Volgens het tijdschrift Knack is er sprake van nog strengere CO2-normen en van de ontwikkeling van een laadinfrastructuur voor elektrische voertuigen. “Als we onze CO2-uitstoot tegen 2030 met 55 procent willen verlagen, moeten we daar vandaag voor gaan”, legt de minister uit, die toevoegt dat de boom van elektrische auto’s zal leiden tot “een gezondere lucht, minder CO2 en meer jobs”.
Betaalbare elektrische wagens
Volgens de ministers moet een precieze einddatum het voor constructeurs mogelijk maken om de ontwikkeling van de technologie te versnellen. Op die manier hopen ze dat elektrische wagens goedkoper worden. Europa heeft nog niet gereageerd, maar we weten al dat bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk 2030 heeft aangeduid als het eindjaar van de verbrandingsmotor en dat Québec voor 2035 heeft gekozen.Op zoek naar een elektrische wagen?
Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier: