Na de Peugeot E-208 is het nu de beurt aan de Opel Mokka om dezelfde aandrijflijn te krijgen: 207 kW (280 pk), 345 Nm koppel, een 54 kWh-batterij en een meerplaten-sperdifferentieel – net zoals de Abarth 600e en de Alfa Romeo Junior Veloce! Opel voorziet hem zelfs van dezelfde velgen als zijn Italiaanse neef met de schorpioen! Laten we hopen dat de Duitse ingenieurs wél echte vering gemonteerd hebben, en niet de houten blokken die bij die laatste als demping dienen…

Identiek aan de Mokka GSE Rally, of toch bijna…
Op technisch vlak zijn de Opel Mokka GSE Rally en zijn straatversie zo goed als identiek. Die laatste neemt zelfs de opvallende gele remklauwen over van de rallyversie die voldoet aan de nieuwe eRally5-regels van de FIA. We gaan er wel van uit dat het interieur van de Mokka GSE voor op de openbare weg geen rolkooi zal bevatten. Opel vermeldt trouwens niets over de sequentiële raceversnellingsbak die in de competitieversie zit. Jammer genoeg – en gezien zijn Italiaanse tweelingen er ook zonder doen – vermoeden we dat ook de productieversie van de Opel Mokka GSE het hiermee zal moeten stellen… Al weten we nog niet alles over deze nieuwkomer!

Laatste tests voor de officiële onthulling
Hoewel de Mokka GSE inmiddels officieel is aangekondigd, toont Opel hem voorlopig nog stevig gecamoufleerd. Logisch, want de kleine elektrische SUV “ondergaat zijn laatste tests, zodat klanten een volledig verfijnd productievoertuig ontvangen dat profiteert van de ervaring opgedaan in de autosport”, aldus het Duitse merk met de Blitz. Gelukkig zegt ons gevoel dat we niet lang meer zullen moeten wachten om alles te weten te komen over deze Opel Mokka GSE – inclusief zijn prijs, actieradius en prestaties!