In afwachting van de komst van de eerste sportieve én volledig elektrische GSE-modellen, maakt Opel ons alvast warm met de Mokka GSE Rally. Deze SUV is bovendien het allereerste model dat werd ontwikkeld volgens het nieuwe eRally5-reglement van de FIA.
Na de Corsa zet Opel zijn elektrische rallyavontuur verder met een tweede elektrische racewagen: de Mokka GSE Rally! Deze is gebaseerd op de recentste update van de Duitse SUV, maar onderscheidt zich duidelijk van de gewone versie dankzij opvallende gele remklauwen, grote gele achtervelgen en een luchthapper op het dak. Toch zit het grootste verschil met het productiemodel onder de motorkap…
207 kW (280 pk), een sperdifferentieel en een versnellingsbak voor de Opel Mokka GSE Rally!
De Opel Mokka GSE Rally krijgt namelijk dezelfde elektromotor op de vooras als de Abarth 600e en de Alfa Romeo Junior Veloce! Ook hier levert hij 207 kW (280 pk) en 345 Nm koppel. Deze krachtbron wordt gevoed door een batterij van 54 kWh. Het volledige vermogen wordt nog steeds enkel naar de voorwielen gestuurd, maar dan wel via een meerschijfs sperdifferentieel én een echte sequentiële raceversnellingsbak! Of we een gelijkaardige aandrijflijn binnenkort ook in een straatauto van Opel GSE zullen zien? We hopen van wel… Volgens Opel in Rüsselsheim levert de Mokka GSE Rally alvast prestaties die vergelijkbaar zijn met die van een Rally4-wagen.



Binnenkort een versie voor op de weg?
De hamvraag is nu of deze Opel Mokka GSE Rally enkel voor de rallysport bedoeld blijft, of dat hij ook de basis vormt voor een toekomstige productieversie. Alles wijst op dat laatste! Niet alleen is de techniek al beschikbaar binnen andere modellen van de Stellantis-groep, Opel liet ook verstaan dat er “dit jaar nog meer verrassingen aankomen. Dus knipper niet met je ogen, of je mist het plezier!” Geen zorgen, wij houden onze ogen én oren open. Voor de geïnteresseerden: Opel kondigde aan dat de Mokka GSE Rally zijn debuut zal maken op 23 en 24 mei tijdens de ELE Rally in Eindhoven, Nederland.