all.loginPopup.or


all.loginPopup.newToVroom

all.newsletterPopup.daily.title

all.newsletterPopup.daily.description

all.newsletterPopup.weekly.title

all.newsletterPopup.weekly.description


all.register.alreadyHaveAccount

Porsche 918 Spyder: het einde

Het doek is gevallen, de 918ste en laatste Porsche 918 Spyder heeft de productielijn in Stuttgart-Zuffenhausen verlaten. De liefhebber van extreme supercars heeft dus geen keuzemogelijkheden meer, want de LaFerrari en McLaren P1 zijn ook uitverkocht.

Geschreven door François Piette

19 Mei 2024

Advertentie

Het was van de Carrera GT met zijn opwindende V10 geleden dat Porsche de markt van de peperdure supercars betrad. De 918 Spyder werd voorgesteld op het salon van Genève in maart 2010 en luidde de terugkeer in. Hij pakte uit met opmerkelijke technologie: een V8 afgeleid van de autosport met een maximumtoerental van meer dan 9.000 tr/min, herlaadbare hybridetechnologie met elektromotoren voorin en achterin, 887 pk in totaal, 2,8 seconden van 0 tot 100 km/u en 70 g CO2/km. Spectaculaire cijfers, net als de prijs: ongeveer 750.000 euro zonder opties. Buitensporig? Eigenlijk niet, want de 918 Spyder was de minst dure van het trio dat hij vormde met de Ferrari LaFerrari en McLaren P1.

François
							Piette

François Piette

Advertentie